Akademiska Hus rekryterar inköpsdirektör

Ulf Däversjö, 35, har rekryterats som ny inköpsdirektör för Akademiska Hus och övergår från sin nuvarande roll som tillförordnad inköpschef till ordinarie den 1 december 2014.

-  Det känns väldigt positivt och spännande att nu bli en del av Akademiska Hus laguppställning ”på riktigt”. Efter att ha jobbat som extern konsult åt Akademiska Hus i snart två år, har jag förmånen att gå in i mitt nya jobb med en god inblick i verksamheten och de utmaningar och möjligheter som ligger framför oss, säger Ulf Däversjö.

Ulf Däversjö har arbetat som managementkonsult hos Capgemini Consulting i Stockholm de senaste sju åren. Ulf har gedigen erfarenhet av verksamhetsutveckling inom inköps- och upphandlingsområdet och har varit verksam som projektledare och rådgivare åt flera stora svenska industriföretag, myndigheter och statliga bolag. Ulf har också arbetat Global inköpare vid Arla Foods huvudkontor i Danmark. Ulf har varit involverad på olika sätt i det pågående utvecklingsarbetet inom inköp i Akademiska Hus sedan starten 2012 och nu senast som tillförordnad inköpschef.

Akademiska Hus är ett av landets största fastighetsbolag, som tillsammans med universitet och högskolor arbetar för att stärka Sverige som kunskapsnation genom att bygga, utveckla och förvalta miljöer för utbildning, forskning och innovation. Runt 300 000 personer studerar, forskar och arbetar varje dag i byggnader som byggts och förvaltas av Akademiska Hus.

Kerstin Lindberg Göransson, vd Akademiska Hus
E-post: kerstin.lindberggoransson@akademiskahus.se

Ulrika Håård, vik. pressansvarig Akademiska Hus
E-post: ulrika.haard@akademiskahus.se