Äldre i Centrum nr 3/2017 tema åldrande sinnen

Nytt nummer av tidskriften Äldre i Centrum - tema åldrande sinnen

Att våra sinnen försämras hör till det normala åldrandet. Likväl begränsar försämringen oss, kanske framför allt i sociala sammanhang. Då kan det till exempel vara bra att veta att det är lättare att höra den som pratar i ett lägre tonläge, att maten kan behöva lite extra kryddning för att smaka och att både balanssinnet och luktsinnet går att träna!

Dessutom reportage om högläsning för äldre, fördjupning om fysisk träning av personer med demenssjukdom, krönika av förre finländske kulturministern och mycket mer.

Läs mer på http://www.aldreicentrum.se/

Äldre i Centrum är en nationell tidskrift för forskning om äldre och åldrande. I fyra nummer per år presenteras aktuella rön inom medicin, psykologi, omvårdnad, sociologi och socialt arbete med mera – alltid i en populärvetenskaplig form.

Tidskriften fungerar som en bro mellan forskare och praktiker på olika nivåer inom äldreomsorg och äldrevård men riktar sig också till en intresserad allmänhet.

Jonas Nilsson

chefredaktör Äldre i Centrum - tidskrift för aktuell äldreforskning 08-6905884