Clara Lindblom (V) ny styrelseordförande för Stiftelsen Stockholms läns Äldrecentrum

Stockholms stads äldre- och personalborgarråd Clara Lindblom (V) har utsetts till styrelseordförande för Stiftelsen Stockholms läns Äldrecentrum. Äldrecentrum är ett kunskapscentrum för forskning, utveckling och utbildning inom äldreområdet.

– Jag är stolt över förtroendet som ordförande för Äldrecentrum. Ett fokusområde de kommande åren kommer vara att utveckla hur Äldrecentrum kan bidra med att föra ut forskning i våra verksamheter i Stockholms stads äldreomsorg, säger Clara Lindblom (V).

Äldrecentrums styrelse 2015-2018

Ledamöter

Clara Lindblom (V), ordförande
Ella Bohlin (KD), vice ordförande
Majvi Andersson (S)
Anna Amundberg (S)
Christos Tsoukatos (S)
Helena Bonnier (M)
Caroline Wallensten (M)
Kitty Ericsson (M)

Adjungerad ledamot från Sundbybergs stad, vakant

Suppleanter

Bengt Roxne (S)
Märtha Dahlberg (S)
Fanny Gustafsson (S)
Stina Bergman Ericsson (S)
Vakant (MP)
Lisbeth Crabo Ljungman (M)
Gunilla Thorsson (FP)
Leif Hallberg (KD)

Revisorer
Förtroendevalda, valda av Stockholms stad:
Lekmannarevisor Gun Risberg (S)
Lekmannarevisorssuppleant Bengt Lagerstedt (M)

Om Stockholms läns Äldrecentrum
Stiftelsen Stockholms läns Äldrecentrum är en forsknings- och utvecklingsstiftelse som arbetar med att ta fram kunskap om äldre personers hälsa, vård och omsorg. Det sker genom forskning, utveckling och lärande i frågor som rör äldre människors liv. Stockholms läns landsting och Stockholms stad är stiftelsens huvudmän.

Kontakt: Siri Jonsson Montin, pressekreterare för Stockholms stads äldrerotel, 08-508 29 102 eller 076-12 29 102, siri.jonsson@stockholm.se

Chatrin Engbo, direktör Stiftelsen Stockholms läns Äldrecentrum, 08-690 58 09, chatrin.engbo@aldrecentrum.se

Stiftelsen Stockholms läns Äldrecentrum är ett forsknings- och utvecklingscentrum. Uppdraget är att bidra med kunskap som äldre personers hälsa, vård och omsorg. Läs mer på www.aldrecentrum.se.