Det kan vara tungt att klara allt jobbet själv men med en ungdoms styrka går det lätt.

Ge ungdomarna en chans i sommar!

Vi vill slå ett slag för alla ambitiösa ungdomar som varje år söker sommarjobb. Det är en bra idé att använda en del av lovet till att skaffa arbetslivserfarenhet och få ett tillskott till kassan. Att få ett arbetsintyg som man kan lägga till sitt CV är toppen. En rekommendation av en tidigare arbetsgivare är ett av de starkaste korten man har när man senare i livet ska söka fast jobb.

Du som behöver hjälp i sommar – du kan själv hjälpa, genom att anställa en skolungdom. Du behöver kanske hundvakt eller hjälp i trädgården. Eller vill du unna dig städhjälp? Kanske behöver du hjälp med att förbereda och genomföra en sommarfest. Tänk så skönt att ha någon som fixar i köket medan du tar hand om dina gäster.

Du som behöver lite extra hjälp när du flyttar till ditt sommarboende, som komplement till hemtjänsten, kan också anlita en ungdom ett par timmar om dagen.

Kanske har du inte lika mycket ledighet som dina barn – då kan du anlita en ungdom för att vara med dem medan du jobbar. Då blir lovet säkert roligare för barnen och du behöver inte känna dig stressad.

Fler och fler privatpersoner anlitar och avlönar andra privatpersoner. Vi på Anställ Privat har skapat en e-tjänst så att det blir enkelt att hantera lön, skatt och RUT/ROT-avdrag. Tjänsten är enkelt att använda och du får en olycksfallsförsäkring för den du anlitar. Betala inte svart när det är lika enkelt att betala vitt! Det blir inte dyrare.

AdAlta AB startade e-tjänsten Anställ Privat 2017. Anställ Privat är en tjänst för privatpersoner som anlitar och avlönar andra privatpersoner. Från och med 2018 driver man också plattformen Anställ Privat Jobb som är en matchningstjänst.
2019-2020 driver företaget arbetsmarknadsprojektet Nya Jobb i Lundaland - Avlöna Privat med stöd från EU/Leader Lundaland.

AdAlta AB driver också ett förlag som skrivit och publicerat bland annat böckerna Planera Pensionsuttagen Rätt! och Bli inte Blåst på Pensionen av Nils Bacos.