Finska Remeli Oy öppnar dörrar åt traditionsrika Arom-dekor Kemi.

Nyhet   •   Sep 19, 2019 07:46 CEST

Arom-dekor Kemi Oy har tecknat ett samarbetsavtal med finska Remeli Oy. Målet med samarbetet är att utveckla Arom-dekors verksamhet inom den finska detaljhandeln. Remeli Oy grundades 2016 och är ett import- och grossistföretag. Arom-dekor Kemi är Nordens ledande tillverkare av kväveoxid-reducerande AdBlue®-produkter och andra fordonskemikalier. Sortimentet består bland annat av spolarvätska, glykol, bensin till små maskiner och bilrengöringsmedel och innehåller även andra kemiska produkter för såväl industrin som konsumenter.

Arom-dekors hemmamarknad är Sverige och Norge. Merparten av produktionen sker i Skandinaviens modernaste kemifabrik,  utanför Borås i Sverige.

Arom-dekor har en lång historia och ett starkt fotfäste i Sverige och Norge och håller som bäst på att starta upp sin verksamhet i Finland. Remels uppgift är att öppna dörrarna till den finska detaljhandeln”, berättar Remels VD Lauri Lehtikangas. Egen produktion, flexibla förpackningsmöjligheter och skräddarsydd distribution gör Arom-dekor till en pålitlig och konkurrenskraftig leverantör som är värd att titta närmare på”, tillägger Lehtikangas.

De senaste åren har Arom-dekor expanderat genom att förvärva norska Merco AS och 70 procent av aktierna i AdChemicals Oy. Företaget har byggt en produktionsanläggning i Kouvola och inledde produktionen i början av 2019. Anläggningen i Kouvola tillverkar bland annat AdBlue®-produkter.

Kommentarer (0)

Kommentera