PreCollection - smart tjänst från Arvato som hjäper dina kunder från inkasso

Inkasso är ett laddat ord för många och att få ett inkassokrav kan vara en riktigt obehaglig upplevelse. För dig som företagare är det heller inte bra ekonomiskt om dina kunder hamnar på inkasso, av flera anledningar. Det är exempelvis dyrare att hitta nya kunder än att behålla dem man redan har. Om dina kunder inte hamnar i kreditkarantän kan ni i stället ägna er åt nyförsäljning. Och förhindrar man att kunderna hamnar på inkasso stärker man dessutom relationen med kunden.

Personlig kontakt med dina kunder

Nu finns ett bra sätt för dig och ditt företag om ni vill hjälpa era kunder att inte hamna på inkasso – Arvatos proaktiva tjänst PreCollection.

Tjänsten innebär att vi hjälper till i betalprocessen. Senast precis före en faktura lämnas till inkasso tar våra handläggare personlig kontakt med er kund för att reda ut vad den uteblivna betalningen beror på. Därefter läggs en betalningsplan upp som fungerar för alla inblandande. På så vis kan man förhindra att en kund hamnar på inkasso i onödan, och du får behålla en glad och nöjd kund – samtidigt som du får betalt.