GEL-NOOSA TRI 12 – EN NY SKO FÖR HÖGRE TEMPO

ASICS lanserar nya GEL-NOOSA TRI 12 – skon som med sin låga vikt och goda ventilation passar perfekt för dig som tränar och tävlar i triathlon. Här kombineras NOOSA-seriens typiska och unika design med avancerad teknologi som utgår från människans fysiologi.

GEL-NOOSA TRI 12 är utformad för löpare med neutralt löpsteg och har försetts med FLYTEFOAM, ASICS avancerade dämpning som tillsammans med PROPULSION TRUSSTIC ger ett snabbare steg med mer energi.

Skon går också lätt och snabbt att ta på, med dragflik i både häl och plös samt CATERPY-snörning som ger suverän passform utan tidsödande knytning.

ASICS arbetar enligt Kaizen, en filosofi som går ut på att hela tiden sträva efter förbättring. Företaget tar hela tiden fram ny och bättre teknologi som hjälper löpare att förbättra sina resultat. Som modellens tolfte version har GEL-NOOSA TRI 12 därför fått flera nya funktioner:

Snabb och smidig passform: En förstärkt underbyggnad och stretchig trikå har kombinerats för att ge GEL-NOOSA TRI 12 en otroligt skön passform. Dragflikar på plös och häl samt en elastisk snörning som inte behöver knytas gör skon snabb och enkel att ta på och av.

Energiåterförande dämpning: Mellansulan har gjorts om och försetts med mjukt och skönt sviktande FLYTEFOAM-material som dessutom placerats närmare marken. FLYTEFOAM är både lättare och mer slitstarkt än traditionella mellansulefoam och ger mjukt stöd under hela steget, från landning till frånskjut.

Extremt lätt och välventilerad: Ovandelen är i öppen mesh som håller om foten och skapar en skönt åtsmitande passform medan strategiskt placerade förstärkningar i bl.a. hålfoten ger extra stöd. Mellansulans FLYTEFOAM har utformats i ett enda stycke för att göra skon extremt lätt. GEL-NOOSA TRI 12 har dessutom fått ännu bättre dränering för att fungera optimalt för triathlon.

Extra slitstark: Med inbyggt SUPER AHAR-gummi under hälen blir skon ännu mer tålig och slitstark.

Läs mer om ASICS på:https://www.asics.com/gb/en-gb/

NYA OCH FÖRBÄTTRADE FUNKTIONER I GEL-NOOSA TRI 12:

OVANDEL:

●Ett nytt russell mesh-material ventilerar foten och gör ovandelen slitstark med mjukare känsla.

MELLANSULA:

●FLYTEFOAM-teknologi ger en lättare och mer slitstark mellansula än med traditionella foammaterial. Samtidigt blir sulan mjuk och ger foten skönt stöd.

YTTERSULA:

●För att skon ska hålla längre har en hältapp i Super AHAR placerats där sulan utsätts för mest slitage.