Prisad entreprenör lyfter Sundsvall

Prisad entreprenör lyfter Sundsvall

Foto: Näringslivsbolaget Sundsvall

Vid morgonens Företagarfrukost på Näringslivsbolaget i Sundsvall delades utmärkelsen "Bra gjort för Sundsvall!" ut till Johan Wikström, vd på inkubatorbolaget Genomtänkt. Priset fick han bland annat för att han på kort tid gjort sitt unika startup-företag känt inte bara i Sverige, utan i hela världen.

Genomtänkt jobbar bland annat med innovativa lösningar för kundlojalitet inom e-handel. Med sin genomtänkta produkt blev Johan Wikström Årets studentföretagare i Sverige i år. I maj åker han till Bangkok för att representera Sverige i den internationella tävlingen "Global Student Entrepreneur Awards" - Jag tror att chanserna är goda, vi jobbar just nu med att ta fram en grym pitch, säger Johan Wikström.

Utmärkelsen "Bra gjort för Sundsvall!" delades ut av kommunalrådet Peder Björk och motiveringen löd:

"På kort tid har detta unika start up-företag gjort sig ett namn inte bara i Sundsvall och Sverige, utan i hela världen. Redan första året nådde man en omsättning på 600 000 kronor och flera organisationer har nu satsat utvecklingspengar i denna potentiella framtidssuccé inom den digitala sektorn.

Kommunikationsbyrån är det ena benet i verksamheten, en mjukvara för kundlojalitet inom E-handel är det andra. Med sin genomtänkta produkt blev denne person Årets studentföretagare i Sverige i år, och den 10-12 maj 2016 är han i Bangkok för att tävla mot studentföretagare från 49 andra länder om titeln ”Global Student Entrepreneur Awards”.

Om han står som världsmästare återstår att se, men den tekniska höjden på hans innovation och ambitionen att utveckla företaget i samarbete med företag och studenter från Sundsvall gör honom till en värdig vinnare av Bra gjort för Sundsvall."

För mer information, kontakta:
Johan Wikström, 070-342 90 10