TOUGHEST POWERED BY BLÅKLÄDER 2016

TOUGHEST POWERED BY BLÅKLÄDER 2016

8 km, 40 hinder, straffrundor och snabba körfält, det är inte för inte Toughest är Nordens ledande och tuffaste hinderbana och efter förra årets succé väljer Blåkläder att förlänga sitt avtal med Toughest under 2016.

- Efter en extremt lyckad säsong under 2015 beslutade vi oss för att även i år gå in som huvudsponsor till Nordens tuffaste hinderbana. Syftet med huvudsponsorskapet var att stärka varumärket som leverantören som tål tuffa tag och samtidigt ges möjlighet att synas inför en ny målgrupp, vilket vi verkligen tycker att säsongen 2015 levde upp till.

Peter Mönhage, landschef för Blåkläder Sverige.

Nytt för i år är att Blåkläder äger den beryktade slutrampen, det absolut sista hindret som flertalet deltagare fått ge vika för på grund av sin tuffa lutning.

Vår medverkan under 2016 innebär ytterligare en växel och i år väljer vi att satsa på banans tuffaste utmaning, rampen. Den är inte bara extremt svår att ta sig förbi, den exponeras även väl på eventområdet och på så sätt tar Blåkläder en större plats under Toughest 2016.

Peter Mönhage, landschef för Blåkläder Sverige.

Blåkläder kommer att finnas på plats under samtliga event där besökarna ges möjlighet att prova företages slitstarka hantverksbyxor i tävlingen ”Häng i Brallan”. Dessutom kommer man kunna köpa exklusiva Blåklädersplagg brandade med Toughest-loggan vid deras monter.

- Vi är väldigt glada för att Blåkläder väljer att förlänga sitt avtal med oss. Inte minst för att de även underhåller publiken och deltagarna på plats med sin slitstarka utmaning. Men också för att vi gillar Blåkläder som varumärke, de har en skön profil och står för tuff marknadsföring.

Per Ögren, en av grundarna till Toughest.

Årets första upplaga av Toughest går av stapeln i London den 23 maj.

Blåkläder är ett företag inom yrkeskläder som utvecklar, producerar och säljer arbetskläder, handskar och skor för yrkesmänniskor med höga krav på funktion, kvalitet och design. Huvudkontor och produktutveckling finns i Svenljunga. Produktionsenheterna ligger i Vietnam samt Sri Lanka och producerar årligen ca. 2 miljoner plagg. Blåkläder är med sina 14 egna dotterbolag i Europa och USA, en av marknadens största aktörer inom arbetskläder och omsatte ca. 800 miljoner SEK 2015.

Sverigechef 0727 12 14 10