MASKA visas upp på Rydals museum

MASKA visas upp på Rydals museum

Foto: MODS Magazine, Tobias Guldstrand

Förra veckan invigdes en ny utställning på Rydals Museum utanför Kinna. Utställningen heter ”West Identity – The exhibition of fashion brands” och visar upp modemärken från Västsverige. Bland de sju modemärkena som deltar ingår Modeinkubatorns medlem MASKA.

– Med utställningen vill vi visa upp bredden av modemärken som finns i västsverige, både vad det gäller storlek och genre. MASKA är ett bra exempel att visa upp då det är ett varumärke som är på frammarsch och som det händer mycket omkring. Dessutom är det ett intressant företag med stort fokus på kvalité, säger Sebastian Kjersén från MODS magazine, som har designat utställningen.

Maria Svensson från MASKA är stolt över att få vara med i utställningen.
– Det är smickrande att vara utvald och roligt att få ställa ut i den vackra fabriksmiljön. Min mormor och morfars far verkade i textilindustrin i sjuhäradsbygden och detta arv betyder mycket för mig.

Utställningen visas på Rydals museum fram till den 19 januari 2014.

Sebastian Kjersén, creative director, MODS magazine
sebastian@modsmagazine.se