Unikt brand  och bullerskydd med vuxenlego i betong

Unikt brand och bullerskydd med vuxenlego i betong

Mer än bara ett lager…

C3C Engineering är först ut i Sverige med att leverera ett blocksystem i betong som löser problem och ger många möjligheter. Betongblocken monteras som stödmurar och ger utmärkta lagermöjligheter, bullerskydd och dessutom ett 80cm brett brandskydd.

Blocken kan likt ett vuxenlego anpassas, och byggas om och till efter de behov kunden har, både utomhus och inomhus i befintliga lokaler, det är något som är unikt i betongbranschen.

– ”För oss är det viktigt att ta tillvara på de användningsområdena våra produkter har, och söka optimala lösningar för våra kunder. Kombinationen lager, buller- och brandskydd är både intressant och nödvändigt för industriella företag i Sverige idag säger Marcus Richardson, grundare av C3C.

I Europa används systemet redan flitigt, och allt fler svenska företag ser fördelarna med betongblocken. Energi och återvinningsföretagen hör till de kundkategorier där fördelarna nu aktualiseras och uppmärksammas. Flis, papper, skrot och annat material kan förvaras i lagerfickor uppbyggda av betongblock, och samtidigt som de delar av, ger blocken ett utmärkt brand och bullerskydd mellan de olika materialen.

- ”Ett genialiskt system, så enkelt och så bra! Man önskar ju bara att man själv kommit på denna lösning tidigare ”säger Percy Blom, ansvarig på Ronneby Miljö & Teknik, som vid flera tillfällen använt sig av blocksystemet för olika ändamål.

På C3C i Växjö ser man fram emot hösten. – ”Vi har många spännande projekt och nya utmaningar på gång i takt med att den svenska marknaden intas” säger Marcus Richardson.

C3C:s  måsättning är att vara det företag som väljs i första hand av såväl konsulter och entreprenörer som slutkunder. Detta vill vi uppnå genom hög kompetens, engagemang samt säkra och välutvecklade produkter. C3C står för Concrete m3 Constructions.