Agilt ledarskap i praktiken

När man inför lättrörlig mjukvaruutveckling måste utvecklare, testare och projektledare lära sig ett helt nytt sätt att arbeta på. För att optimera det nya arbetssättet måste man dock gå steget längre, även organisationens ledare måste förändra sig.

Vad kännetecknar då ett agilt ledarskap? Det handlar om att gå från att detaljstyra medarbetare till att sätta upp ramverk, om att arbeta utifrån en helhetssyn av det komplexa system som en organisation bestående av kompetenta människor utgör och om att vara en god förändringsledare som entusiasmerar medarbetare.

För att anamma det agila ledarskapet krävs en förståelse för varför ledarskapet måste förändras men även praktiska verktyg att använda sig av. För att bidra med just de komponenterna så erbjuder Citerus kursen "Agilt ledarskap i praktiken". Här får du förutom den grundläggande förståelsen och verktygen även med dig erfarenheter och goda råd från andra kursdeltagare.

Läs mer om kursen och boka dig här

• Datorer, datateknik, programvaror

• Gävleborg

Vi hjälper våra kunder att lyckas med mjukvaruutvecking; antingen genom att utbilda och coacha, införa ett självstyrande ledarskap och ett lättrörligt arbetssätt eller genom att utveckla mjukvara åt dem. Allt för att de ska kunna hålla en hög innovationstakt och skapa smarta lösningar som ökar deras konkurrenskraft. Vi är ledande på Scrum, Java, Domändriven design och många andra metoder och tekniker i framkant.

www.citerus.se