Claremont vill locka fler till att nätverka

Att bygga starka affärsrelationer är en konst och inte minst kritiskt för konsulter, särskilt dem som befinner sig tidigt i karriären. Med rätt verktyg och stöd vill vi göra det enklare för young professionals att nätverka. Under en intensiv månad ska Claremonts yngre medarbetare nätverka med intressanta personer för att skapa starka affärsrelationer som stöttar både individ och företag.

Att värna om sitt nätverk är en viktig affärsmässig komponent för alla yrkesverksamma, inte minst för young professionals. För att inspirera medarbetare under 30 år i kraften av att nätverka har Claremont grundat ett initiativ med fokus på att brygga kunskapsglappet mellan young professionals och seniora personer. Evenemanget Claremont Networking & Mingle Month sträcker sig över hela oktober månad, riktar sig till konsulter under 30 år och grundades av Claremonts konsulter Markus Forsberg och Tommy Niréus.

- Markus och jag har fått ovärderlig hjälp från våra nätverk vid flera olika tillfällen under karriären. Vi vill att fler jämnåriga ska öka medvetenheten kring vilka verktyg vi konsulter kan använda i vårt arbete för att utveckla oss själva och därmed kundens affär, säger Tommy.

Själva idén bakom Claremont Networking & Mingle Month är att ta klassiskt nätverkande ett steg längre och strukturera upp det hela med fokus på kunskapsutbyte och affärsmannaskap. I november ses vi igen på en stor gemensam middag där varje medarbetare bjuder med sig personer från sitt breddade nätverk.

- Våra förhoppningar är såklart att det blir en trevlig månad för våra medverkande konsulter. Men framför allt att vi bättre förstår hur vi kan använda nätverkandet för vår utveckling och att det ger mersmak, menar Markus.

Han avslutar:

- Vi har fått en rungande bra respons från både medarbetare och personer i våra nätverk. Vi ser fram emot att kicka igång årets mingelmånad!

Vill du delta i Claremont Networking & Mingle Month?

Vill du dela med dig av din kunskapsbank för hungriga konsulter som är i början av sin karriär? Eller identifierar du dig själv som young professional och vill veta mer om hur du kan växa tillsammans med Claremont? Hör av dig!

Du kan följa eventet på #viväxertillsammans i sociala medier!

• medarbetare