COBS AB expanderar!

COBS satsar nu på nyanställningar och omorganisation för att stärka företagets position och konkurrenskraft. Med ny exportsäljare och ny försäljningsansvarig ser COBS VD, Sören Erlandsson, ljust på framtiden: ”De har båda de egenskaper som krävs för att kunna utveckla oss i vår strävan efter att bli en bättre leverantör och en bättre affärspartner. Tjänsterna kräver personer som är drivna och engagerade i sitt arbete och det är egenskaper som mycket väl passar in på dem båda”.

COBS ökade nyligen bemanningen med Tomas Borlid som projektledare/fälttekniker och Kjell Persson som försäljningsansvarig för innovaphone, de har båda kommit in på COBS som friska fläktar och nu är det alltså dags för ytterligare tillökning i företaget.

Nya exportsäljaren heter Tommie Kärrman och i mitten av januari börjar han på COBS huvudkontor i Göteborg. Tommie har en gedigen och långvarig erfarenhet inom branschen och kommer aktivt att bearbeta befintliga kunder på exportmarknaden samt utforska nya marknader, segment och kunder.

Rickard Freij har jobbat på COBS sedan i mars 2011 och tar nu över ansvaret för försäljnings- och marknadsorganisationen. Han har sedan tidigare lång erfarenhet av försäljning från både IT- och säkerhetsbranschen med bland annat chefspositioner på Niscayah AB. Rickard som bor i Uppsala kommer att utgå från COBS kontor i Stockholm och han nås på telefonnummer 08-621 16 72.

”Vi är övertygade om att både Tommie och Rickard kan bidra till att skapa lönsam tillväxt med nöjda kunder och att aktivt driva företaget och våra kunder framåt.”

• rickard freij
  • tommie kärrman