​Cushman & Wakefield hjälper Azets Insight till nytt svenskt HK

Pressmeddelande   •   Jun 12, 2018 07:00 CEST

Azets Insight får nu ett nytt svenskt huvudkontor med adressen Ekensbergsvägen 113 i Solna Business Park. Bild: Fabege

Stockholm 12 juni 2018 – Azets Insight är en ledande leverantör av ekonomi- och lönetjänster i Norden. De får nu ett nytt svenskt huvudkontor med adressen Ekensbergsvägen 113 i Solna Business Park. Fastigheten, Sliparen 2, där de hyrt lokaler om ca 2 700 kvm, ägs och förvaltas av Fabege. Cushman & Wakefield har varit hyresgästrådgivare till Azets Insight genom hela processen från framtagning av kravspecifikation, lokalsökning till slutförhandling av hyresavtal.

- Vår bransch har stor tillväxtpotential och vi ser en ökad efterfrågan på våra tjänster. Flytten av vårt huvudkontor till Solna Business Park är ett led i vårt fortsatta tillväxtarbete. Vidare planerar vi en flytt till nya lokaler om ca 400 kvm i Göteborg, redan i juli och ytterligare en flytt till nya lokaler om ca 700 kvm i Malmö i oktober, säger Anders Fryxell, VD, Azets Insight AB.

- Vi är glada att ha hjälpt Azets att hitta effektiva och bra lokalalternativ som skapar de bästa förutsättningarna inför framtiden och deras expansion, säger Bob Gustafsson, Projektledare, Cushman & Wakefields Occupier Services.

Om Azets

Azets är en ledande nordisk leverantör av outsourcingtjänster och rådgivning inom redovisning, lön och HR. Azets har 22.000 kunder och 2.800 anställda i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Rumänien. I Sverige finns vi i Stockholm, Uppsala, Göteborg och Malmö och har 330 anställda med en omsättning på 330 miljoner kronor. Läs mer på www.azets.se.

Agneta Jacobsson
Head of Sweden and the Nordics
agneta.jacobsson@cushwake.com

Bob Gustafsson
Associate, Occupier Services
bob.gustafsson@cushwake.com

Cushman & Wakefield är en världsledande leverantör av kommersiella fastighetsrådgivningstjänster, som hjälper kunderatt förändra människors sätt att arbeta, handla och leva. Företagets 48 000 anställda i mer än 70 länder erbjuder djup lokal och global marknadskunskap som skapar betydande värde för hyresgäster och investerare runt om i världen. Cushman & Wakefield är bland de största kommersiella fastighetstjänsteföretagen med en omsättning på över 6 miljarder USD och ett tjänsteutbud som omfattar uthyrning, asset management, capital markets, facility management (under varumärket C&W Services), globala hyresgästtjänster, investment management (under varumärket DTZ Investors), projekt- och utvecklingstjänster, hyresgästrepresentation och värdering & rådgivning. Om du vill veta mer, besök www.cushmanwakefield.com eller följ @CushWake på Twitter.