DENIOS Höstkatalog 2015 – Ute nu!

Kemikalieförvaring och fathantering

Höstkatalogen från DENIOs består av 500 sidor med mer än 10 000 artiklar för säker kemikalieförvaring och hantering. Utbudet omfattar allt inom spillskydd så som miljöcontainer, uppsamlingskärl, miljöskåp, kemikalieskåp och förbrukningsvaror som absorbenter och trasor. I katalogen återfinns välbeprövade produkter som testats av kunder, rumt om i Europa, sedan flera år tillbaka varvade med en mängd nyheter.

UltraSafe - Framtidens uppsamlingskärl

Nyheten UltraSafe är det första uppsamlingskärlet i världen som är tillverkat i ett enda stycke helt utan skarvar och svetsfogar. Produktionsmetoden kallas djuppressning och är en innovation inom flygplans- och biltillverkning. UltraSafe är den nya generationens uppsamlingskärl, utan hörn och kanter. Läs mer om vårt prisbelönta uppsamlingskärl på sidan 20.

Säker fathantering

För säker fathantering finns fatlyft, fatpump och ytterligare 140 sidor med artiklar för en smidig och säker kemikaliehanering.

Dessutom finns det många sidor med värdefull information om den Svenska och Europeiska lagstiftningen, kring hantering och förvaring av kemikalier och personskydd.

Följ länken för att läsa: DENIOS Katalog!