DENIOS vårkatalog 2015 - Miljöskydd och säkerhet

500 sidor miljöskydd och säkerhet på arbetsplatsen

Det nya året inleds med nytryckt katalog från DENIOS. Den mer än 500 sidor tjocka katalogen erbjuder ett brett utbud av produkter för miljöskydd och säkerhet på arbetsplatsen. I denna katalog återfinns välbeprövade produkter som testats av kunder, rumt om i Europa, sedan flera år tillbaka varvade med en mängd nyheter så som miljöskåpet PolyStore samt det prisbelönta uppsamlingskärlet UltraSafe

Miljöskåp PolyStore

Miljöskåpet PolyStore är utvecklat för användning på laboratorier eller verkstäder för säker och lagenlig förvaring av miljöfarliga och frätande vätskor. Miljöskåpet är tillverkat helt i högresistent HDPE och finns i 4 olika storlekar med en mängd olika tillval. Mer om miljöskåpet PolyStore läser du på sidan 116.

Framtidens Uppsamlingskärl

UltraSafe är det första uppsamlingskärlet i världen som är tillverkat i ett enda stycke helt utan skarvar och svetsfogar. Produktionsmetoden kallas djuppressning och är en innovation inom flygplans- och biltillverkning. UltraSafe är den nya generationens uppsamlingskärl, utan hörn och kanter. Läs mer om vårt prisbelönta uppsamlingskärl på sidan 20.

Kemikalielagstiftning

Dessutom finns det många sidor med värdefull information om den Svenska och Europeiska lagstiftningen, kring hantering och förvaring av kemikalier och personskydd.

Följ länken för att komma till: DENIOS katalog