DENIOS satsar på nytt sortiment av förvaringsskåp

Förvaringsskåp för industri och verkstad

Nu utökar DENIOS sitt sortiment med förvaringsskåp såsom verktygsskåp, klädskåp, lådhurtsar och rostfria skåp för verkstad och industri. Det är en omfattande serie av produkter där förvaringsmöjligheterna ger användaren stor valfrihet.

Kunders efterfrågan skapar nysatsning

– Vi har tillverkat kemikalieskåp och miljöskåp i mer än 30 år och fick frågan från våra kunder om vi även kunde erbjuda skåp för vanlig förvaring. Det nya sortimentet har testats i Tyskland under ett år, med stor framgång, och nu är vi redo att ta succén till Sverige, säger Linus Jacker, VD på DENIOS AB.

Beroende på kundens förvaringsbehov går skåpen att få i olika storlekar och mått med valbar utrustning. Materialen är rostfritt stål och stålplåt som finns i färgvalen blått och ljusgrå. Det går välja allt ifrån olika mått, antal hyllor till dörrar med glasinsats för bra insyn. Skåpen i rostfritt stål är klassade för livsmedelstillverkning och laboratoriemiljöer där höga hygienkrav ställs.

– Förvaringsskåpen är tillverkade i samma DENIOS-kvalitet som kemikalieskåpen. Vi märker att det finns ett sug efter kvalitativa hållbara produkter i motsats till slit- och slängsamhället, avslutar Linus Jacker, VD på DENIOS AB.

Läs mer om DENIOS förvaringsskåp.