Nytt förbättrat Kemikalieskåp från DENIOS

Skåp för kemikalieförvaring i arbetsutrymme

För lagenlig förvaring av miljöfarliga, icke brandfarliga och giftiga kemikalier i arbetsutrymmen finns nya Systema Kemikalieskåp tillverkat av DENIOS. Systema har robust konstruktion och är tillverkat av högvärdiga material för att klara grova miljöer så som industri och verkstad. Reptålig strukturlackering med antracitgrå stomme ger skåpet ett modernt utseende. Dörrarna finns i 7 olika färger med alternativen enkeldörr, pardörr eller vikdörr. Glasinsatser finns som tillval för den som önskar snabb överblick över skåpets innehåll.

Ventilerat kemikalieskåp

Integrerade och måttanpassade uppsamlingskärl ger kemikalierna nödvändig invallning för att uppfylla en lagenlig förvaring. Kemikalieskåpen i modell Systema har naturlig ventilation genom luftspringa i sockeln. Vid förvaring av ämnen som avger gaser eller ångor som är hälsofarliga behövs teknisk ventilation kompletteras. Systema-skåpet är förberett för anslutning till teknisk ventilation och DENIOS erbjuder som tillval en ex-klassad och CE-märkt fläkt.

– Vid förvaring av kemikalier kan det förekomma läckage och spill. Då är det viktigt att eventuellt spill inte skadar människor eller sprids till miljön. Systema kemikalieskåp ger en välordnad och säker förvaring med nödvändigt spillskydd för lagring av miljöfarliga, icke brandfarliga och giftiga ämnen, säger Linus Jacker, VD på DENIOS AB.

Flera storlekar och modeller

Systema kemikalieskåp tillverkas i flera olika storlekar. För mindre kvantiter kemikalier finns kompakta CS-102 med 2 eller 3 hyllplan och en höjd på endast 1110mm.. Kemikalieskåpen finns med enkel eller dubbel bredd och största skåpet i serien Systema är 1950 mm högt. Mer information om modeller och storlekar i DENIOS utbud av kemikalieskåp finns i

DENIOS web shop >>