DePalma Workwear i samarbete med K-Rauta AB

Under november månad lanserar DePalma Workwear sin kollektion hos K-Rautas varuhus i Sverige!

"Det känns roligt att lansera något som känns nytt och innovativt. Vi ser en trend i att välja mer personliga kläder hos våra kunder och DePalmas sortiment tillför en dimension vi tidigare saknat. Vi har en bred kundbas som alla har sitt sätt att uttrycka sig och att tillgodose dem med en bra bredd på arbetskläder är viktigt för oss." Oskar Eriksson, Category Manager Tools & Small Hardware, K-Rauta AB.

"Att få möjlighet att lansera med K-Rauta i Sverige betyder givetvis oerhört mycket för oss. Att de, liksom vi, har sett att det verkligen finns ett stort behov av en ny spelare med en lite annorlunda och ny syn på arbetskläder är ett fantastiskt kvitto på det vi gör. Vi får nu möjlighet att bredda vår distribution än mer, och att presentera allt vi gör för samtliga K-Rautas kunder. Detta ger oss också riktigt starka förutsättningar och en solid plattform för när vi under början av 2018 presenterar hela vår nya kollektion! " Jonas Skommevik, VD för DePalma Workwear.

• Bygg, fastighet

DePalma Workwear - med sina rötter i Kaliforniens garage kultur - designar, säljer och marknadsför professionella arbetskläder där image, varumärke och passion spelar lika stor roll som funktion.

Kollektionen består av arbetsbyxor, jackor, förkläden, skjortor och accessoarer där stil och inspiration hämtas från USA som sedan omarbetats med svenska arbetskläders funktion och kvalitet i fokus.

DePalma Workwear - För en ny generation hantverkare - oavsett om de arbetar utomhus, i garage eller i kök.