Måns Falk och Anna Mellberg arbetar för att öka kunskapen kring Medelhavsmaten.

Accademia Di Luca kan bli "Årets matinspiratörer"

Accademia Di Luca, Di Luca & Di Lucas matakademi, har blivit nominerade i kategorin "Årets matinspiration" på Fri Köpenskaps Dagligvarugala som går av stapeln den 19 september.

-Det är vi väldigt glada och stolta över, säger Måns Falk, ansvarig på Accademia Di Luca.

Medelhavsskolan är till för alla som vill lära sig mer om medelhavsmaten avseende produkternas tillverkning, ursprung och praktiska användning i matlagning. Utbildningarna finns mest i form av rörligt material och tanken är de ska vara både kunskapshöjande och inspirerande.

Nomineringen lyder "Kunskap är den bästa kryddan. Under den devisen jobbar Accademia Di Luca oförtrutet och med ett brinnande engagemang för att kunskapen om medelhavsmaten ska öka i alla led, från den egna personalen till butikerna, kockarna, journalisterna och dietisterna. Alltid med det långsiktiga målet att inspirera konsumenterna till att äta och må bättre. Med den nya digitala utbildningsportalen Medelhavsskolan ökas räckvidden ytterligare.”

-Vi har under många år jobbat med att sprida kunskap om den goda och hälsosamma medelhavsmaten till kunder, konsumenter och andra som vill lära sig om denna fantastiska mat. Det är därför väldigt roligt att, återigen, bli nominerade till 'Årets matinspiration'." säger Måns Falk, ansvarig för Accademia Di Luca.

Vinnarna presenteras under Fri Köpenskaps Dagligvarugala den 19 september i Blå hallen i Stockholm.