Grissini - aptitretare från Zeta

Grissini - aptitretare från Zeta

I början av september introducerar Di Luca & Di Luca, Zeta Grissini, italienska brödpinnar i tre olika smaksättningar. Grissini är det italienska samlingsnamnet för alla typer av brödpinnar; oavsett tjocklek. Zeta Grissini är en Torinesi, en tunnare variant som hämtar sitt namn från staden Turin i norra Italien. Zeta Grissini är ett läckert tilltugg och perfekt som antipasto.

Grissini Torinesi är de tunna brödpinnarna som finns på näst intill alla italienska restaurangbord. En klassisk aptitretare medan gästerna bläddrar i menyn och sippar ett glas mousserande.

Zeta lanserar Grissini i tre smaksättningar; naturella, vitlök samt tomat och oregano. Perfekta som tilltugg eller som antipasti, italiensk aptitretare i väntan på middagen. Zeta Grissini passar utmärkt tillsammans med  Zetas smakrika oliver, Tapenade, Parmesan, Coctailkapris eller någon av nyheterna Små Fina Kronärtskockor eller Creme av Kronärtskockor. Enkel antipasti är också gott som plockmat till mingelkvällen, utmärkt när du vill bjuda spontant, eller har kort om tid att förbereda.

För att Zeta Grissini ska behålla sin sprödhet är brödpinnarna förpackade i två cellofanpåsar om cirka 60 gram styck. Du hittar Zeta Grissini hos Ica från september. Cirkapris i butik 16 kronor för 125 gram.

För mer information, produktprover kontakta gärna:
Catrine Bjulehag, PR- och informationsansvarig Di Luca & Di Luca,
08-556 942 10, 0707-48 00 12, catrine.bjulehag@diluca.se, www.zeta.nu