Antistressa med antipasti!

Antistressa med antipasti!

Antipasti är Italiens motsvarighet till Spaniens tapas och Mellanösterns meze och äts enligt tradition som plockmat före middagen.

– De italienska smakerna uppskattas av många och antipasti passar perfekt som plockmat. Antipasti är ett utmärkt alternativ som fredagsmyset både för stora och små, säger Måns Falk, ansvarig för Accademia Di Luca.

Crème Paprika har en fyllig smak och en balanserad sötsyrlig arom, utan att vara kryddstark. Enklast avnjuts Crème Paprika på en crostini, gärna i sällskap med Zetas övriga antipastiprodukter. Röran passar även som tillbehör till fisk, kött eller pasta samt som smaksättare i såser och röror.

– Vi hoppas att fler vågar vara lite anti och gör uppror mot krångel och att behöva stå vid spisen i timmar. Man kan säga att antipasti är antiplanering, antistress och antisvårt. Italienarna älskar det enkla och det räcker utmärkt att bjuda över vänner på lite goda oliver, parmesan, crostini och ett glas vin. Gemensamt för all antipasti är nämligen att de är goda för sig, men blir underbara tillsammans, säger Måns Falk.

Zeta Crème Paprika börjar säljas i dagligvaruhandeln under hösten, där även övrigt antipastisortiment återfinns. Rekommenderat cirkapris är 29 kronor.