Snackoliver på språng!

Snackoliver på språng!

Utbudet i dagligvaruhandeln är över lag varierat och brett, men Zeta anser att snackshyllan har halkat efter och behöver innovation. Därför lanserar Zeta snackoliver i sex olika smaksättningar i smarta on-the-go-förpackningar. I små påsar utan lag blir oliverna nu ett nytt, vettigt och kladdfritt alternativ, för alla på språng och till sommarens alla uteätartillfällen.

– Jag är mycket nöjd med våra snackoliver på påse, de är de godaste urkärnade oliver jag ätit. Det känns spännande att kunna introducera Zeta Snackoliver som erbjuder användning i helt nya sammanhang, säger Fernando Di Luca, grundare, Di Luca & Di Luca.

Picknick eller mellanmål
Zeta Snackoliver i förpackningar om 70 gram är idealiska som ett mellanmål, på språng, eller som ingrediens i en härlig middag för fyra. De har även en given plats i nya miljöer som på segelturen, campingen eller i gymväskan, då den lätta påsen är återförslutningsbar och blir platt när den är tom.

– I en tid av valmöjligheter och där utbudet ofta är stort är det hög tid att även det likformiga snackutbudet får sig ett lyft. Därför lanserar Zeta sex goda varianter av Snackoliver i en ny typ av modern on-the-go-påse, säger Catrine Bjulehag, PR- och informationsansvarig, Di Luca & Di Luca.

Zeta Snackoliver gör entré på marknaden med en prisvinnande ”atmosfärsförpackning” som håller oliverna fräscha utan lag. Dessutom är förpackningen positiv ur miljöaspekt, eftersom den tar väldigt lite plats i anspråk när oliverna är uppätna. Zeta Snackoliver består av små och smakrika Manzanilla-oliver, som växer i västra Spanien, och grekiska Kalamataoliver. De urkärnade oliverna har ett smakrikt fast kött som bibehålls perfekt i den skyddande atmosfären. Oliverna lanseras i påsar om 70 gram i sex smakvarianter: Chili, Vitlök, Citron, Provencal, Paprikamix och Kalamata i havssalt.

Zeta Snackoliver finns hos ICA, Coop, Willys, Hemköp och CityGross vid kassan, i snackshyllan och olivhyllan från och med mars 2013. Cirkapris i butik är 15 kronor för de smaksatta Manzanillaoliverna och 20 kronor för Kalamataoliverna.

För mer information och produktprover, vänligen kontakta:
Catrine Bjulehag, PR-och informationsansvarig, Di Luca & Di Luca
catrine.bjulehag@diluca.se

Familjeföretaget Di Luca & Di Luca grundades 1971 av Fernando Di Luca – italienaren som tog olivoljan, pastan och kunskapen om medelhavsmaten till Sverige. Di Luca & Di Luca utvecklar och säljer mat från Italien och länderna kring Medelhavet, under de egna varumärkena Zeta och Delizie, samt ett antal starka agentursvarumärken. Di Luca & Di Luca ägs av familjen Di Luca med syskonen Gabriella, Christian och Paola i spetsen och drivs tillsammans med ett fyrtiotal medarbetare på Södermalm i Stockholm.

Di Luca & Di Luca ingår i koncernen Gruppo Di Luca tillsammans med vinimportören Enjoy Wine & Spirits, som tillsammans omsätter ca 1,1 Mdr. Mer om Di Luca & Di Luca på www.diluca.se