Zeta Snackoliver - Årets produkt 2014

Zeta Snackoliver - Årets produkt 2014

Snackoliver från Zeta vann utmärkelsen Årets produkt vid Dagligvarugalan på Waterfront i Stockholm. Juryns motivering löd:
En liten förändring kan ge stora resultat. Det kan ge nya sätt att exponera i butik, nya sätt att laga, nya sätt att äta, och ny tillväxt i en mogen kategori. Förändringen var en ny förpackning och en satsning på utbildning. Resultatet? Veni vidi vici!
Årets produkt är Zetas Snackoliver.

I början av året lanserade Di Luca & Di Luca en innovation i snackshyllan och ett nytt konsumtionsmönster med Zeta Snackoliver. Sex olika smaksättningar i smarta on-the-go-förpackningar. I små påsar utan lag har Zeta Snackoliver blivit ett nytt, nyttigt och kladdfritt alternativ för alla på språng. Produkten har blivit en sådan succé hos kunder, konsumenter, i media och hos bloggarna att de i hård konkurrens vann utmärkelsen Årets Produkt av tidningen Fri Köpenskap. Vid Dagligvarugalan, den 11 september, överlämnades utmärkelsen under högtidiga former.

- Vi är oerhört stolta över utmärkelsen Årets produkt och att vi kan bidra till att skapa mervärde för både våra kunder och konsumenter med en nyttig snackprodukt. Snackshyllan hade börjat halka efter och vår produktinnovation erbjuder butiken möjlighet till nya exponeringar och tillväxt i en mogen kategori. Detta i kombination med en stor kommunikationsinsats för att förmedla ett nytt sätt att äta oliver, jämte den bubblande snackstrenden whatever/whenever, har gjort Zeta Snackoliver till Årets produkt, säger Christian Di Luca, vd Gruppo Di Luca.

Familjeföretaget Di Luca & Di Luca grundades 1971 av Fernando Di Luca – italienaren som tog olivoljan, pastan och kunskapen om medelhavsmaten till Sverige. Di Luca & Di Luca utvecklar och säljer mat från Italien och länderna kring Medelhavet, under de egna varumärkena Zeta och Delizie, samt ett antal starka agentursvarumärken.  Di Luca & Di Luca ägs av familjen Di Luca med syskonen Gabriella, Christian och Paola i spetsen och drivs tillsammans med ett fyrtiotal medarbetare på Södermalm i Stockholm.

Di Luca & Di Luca ingår i koncernen Gruppo Di Luca tillsammans med vinimportören Enjoy Wine & Spirits, som tillsammans omsätter ca 1,1 Mdr. Mer om Di Luca & Di Luca på www.diluca.se