“Level up” för Dohi Sweden genom tillökning med fem speltitlar

Den digitala agenturen Dohi Sweden meddelade idag en strategisk förvärvning av de framgångsrika speltitlarna från nyligen nedlagda Resolution Interactive. Med över 12 miljoner nedladdningar ger dessa titlar Dohi Sweden en rejäl knuff framåt som producenter av digitalt distribuerad underhållning på Apple iOS och Mac.

Utvecklarna på Dohi Sweden är själva stora fans av spelen och siktar på att underhålla, uppdatera och framförallt fortsätta förbättra titlarna. I första hand kommer man att tillföra sin expertis inom marknadsföring och socialt media för fortsatt utveckling av spelarbasen och den sociala interaktionen med spelarna.

"Detta utökar vår mobila plattform med en fantastisk serie titlar." säger Emanuel Dohi, VD på Dohi Sweden. "Vi har en aggressiv expansionsstrategi inom iOS och Mac under 2011. Detta förvärv ligger helt i linje med vår fortsatta tillväxt inom applikations- och nöjesindustrin."

De förvärvade produkterna inkluderar alla fyra titlar i den framstående Moto Racing-serien; Snow Moto Racing, Dirt Moto Racing, Aqua Moto Racing I och Aqua Moto Racing II. Förutom racinggenren finns också ett actionpackat strategispel i sann "tower defense"-anda som heter BioDefense.

• Underhållning

• förvärv
  • moto racing
  • biodefense

Dohi Sweden AB är en digital agentur som verkar inom den audiovisuella sektorn som producenter av avancerad mjukvara och innehåll. Utvecklingen görs från idé till lansering och eftermarknad, på plattformar som PC, Mac, iOS, Android samt andra mobila enheter. Företaget grundades 2009 och har snabbt vuxit till 10 anställda. Studion är placerad i Umeå, norra Sveriges största stad. Här varierar temperaturen mellan -30°C och +30°C medan kreativiteten flödar.

Web: http://www.dohi.se
Facebook: http://www.facebook.com/dohisweden