Elgiganten till Ängelholm

Elgiganten fortsätter att etablera sig i tillväxtområden med stark köpkraft och goda framtidsutsikter. Under hösten 2016 öppnar elektronikkedjan nytt varuhus i Ängelholm och handelsområdet Brännborn Center.

– Vi ser en mycket stor potential i Ängelholm. Brännborn Center erbjuder en bra branschmix och starka aktörer som ger ett stabilt kundflöde. Vi kan erbjuda kunderna ett helhetserbjudande med både hemelektronik, vitvaror och kök vilket vi hoppas ska gynna kundupplevelsen av hela handelsområdet ytterligare, säger Niclas Eriksson, VD på Elgiganten.

Varuhuset kommer att ha en totalyta på drygt 1400 kvadratmeter och erbjuda ett brett utbud av hemelektronik, vitvaror samt Epoq-kök. Kunderna får även möjlighet till hjälp med hemleverans och installation av sin nya produkt i hemmet, förinstallation av produkter, molntjänster, överföring av data från mobiler, reparationer och mycket annat inom ramen för Elgigantens nya service- och tjänstekoncept KnowHow.

– Epoq-kök och B2B-affären är våra starkast växande områden och det tar vi naturligtvis hänsyn till när vi nyetablerar. På kökssidan handlar det om att vika plats åt köksutställningar i varuhuset medan vi satsar på personlig service och utpekade kontaktpersoner för våra företagskunder, säger Niclas Eriksson.

Elgigantens etablering kommer att leda till närmare 20 nya arbetstillfällen i Ängelholm. Rekryteringen till dessa tjänster inleds efter sommaren.

• kunder
  • varuhus
  • niclas eriksson
  • satsning
  • rekrytering
  • arbetstillfällen
  • tjänster
  • knowhow
  • företag
  • kök
  • epoq
  • b2b
  • ängelholm
  • öppning
  • invigning
  • etablering
  • el-giganten

Elgiganten är en av Sveriges ledande varuhuskedjor inom hemelektronik och vitvaror och är ett av de bolag som omsätter mest inom detaljhandeln.

Elgiganten etablerades i Sverige 1994 och har i dag över 3.000 anställda och 157 varuhus. Elkjøp-koncernen ägs av brittiska Dixons Carphone Plc.

Elkjøp-koncernen, där Elgiganten ingår, är ett av Nordens största detalhandelsföretag, med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island och på Färöarna. Räkenskapsåret 2014/2015 uppgick koncernens omsättning till 29,8 miljarder NOK.

I Norden finns totalt 425 varuhus och ca 10.000 medarbetare. Alla nordiska varuhus försörjs från det 100.000 kvm stora Nordiska Distributionscentret i Jönköping.