På mässan träffar vi alla

På mässan träffar vi alla

Mässa är det ultimata sättet att träffa kunder och återförsäljare. Även sin äkta kan man träffa här. Maria Meyer träffade sin man Tomas på just en mässa och nu driver de företaget Rapsodine. Under Elmia Vårsalongs första dag är Maria Meyer fullt upptagen med att sälja och berätta om sina produkter för de intresserade besökarna.

De sista 15 åren har Rapsodine utvecklat flera hudvårdsprodukter och har nu det mesta man kan behöva i sin serie. På mässan har man möjlighet att köpa alla dessa och köparna ger en fantastisk respons, säger Maria.

Var får man tag på produkterna som ni säljer här på mässan när de man köpt tagit slut?

– Våra produkter säljs i hälsofackhandel på grund av att efterfrågan varit stor. Nu är vi även godkända av Apoteksgruppen, ett drömläge, säger Maria Meyer och svarar ytterligare en nyfiken kund.

Varför har ni valt att komma till Elmia Vårsalong?

– Vi är här eftersom det är en stor mässa där vi hoppas träffa många kunder, och hittills verkar det ju vara så, säger Maria med ett leende.

I Rapsodines monter finns även en intressant liten grön boll, den kan man använda istället för tvättmedel till normalsmutsad tvätt. Eller tillsammans med en femtedel av normal dosering när man tvättar lite smutsigare tvätt. Bollen som innehåller keramik kulor räcker till 1100 tvättar, alltså en tvätt om dagen i tre år!

Så för dig som tänker hållbart är detta definitivt en monter att besöka.