​re:member i nytt samarbete med det alpina landslaget

​re:member i nytt samarbete med det alpina landslaget

Nu är det klart att ett nytt partnerskap mellan Ski Team Sweden Alpine och re:member har inletts – ett långsiktigt samarbete där re:member precis som det alpina landslaget ständigt strävar efter innovation och kreativa lösningar.

”Vi är otroligt glada att ha fått in re:member som en stark partner till oss. re:member kommer att vara en viktig del för oss i förberedelserna på vår resa mot VM i St. Moritz 2017, OS i Pyong-Chang 2018 och inte minst VM på hemmaplan i Åre 2019”, säger Tommy Eliasson Winter, Alpin chef.

”re:member vill gärna vara med och bidra till den glädje och gemenskap som det alpina landslaget skapar hos oss alla” säger Freddy Syversen som är koncernchef på EnterCard, bolaget som står bakom re:member.

Alpina landslagets värderingar stämmer väl överens med re:members motto att man ska våga satsa på det som betyder något för dig. Alpin skidåkning är viktigt för många i Skandinavien, och därför samarbetar re:member och EnterCard nu med både det norska och svenska alpina landslaget.

Om re:member och EnterCard

re:member erbjuder kreditkort och privatlån i Sverige, Norge och Danmark. re:member ägs av EnterCard-gruppen.

EnterCard är ett av Skandinaviens ledande kreditmarknadsbolag. EnterCard finns representerat i Sverige, Norge och Danmark och har 450 engagerade medarbetare som betjänar företagets 1,7 miljoner kunder.

För mer information, kontakta:

Presskontakt EnterCard Group
Melita Ringvold
melita.ringvold@entercard.com
0047 95121983

Ämnen

EnterCard är ett nordiskt kreditkortsföretag som levererar smarta betalnings- och finansieringslösningar till 1,7 miljoner kunder. EnterCard grundades 2005 som ett joint venture mellan Swedbank och Barclays Bank. Vi designar och ger ut kreditkort anpassade efter kundens behov i
samarbete med partners och banker, och genom vårt eget konsumentvarumärke re:member. EnterCard har 400 anställda i Stockholm, Oslo, Trondheim och Köpenhamn.

Presskontakt Head of Corporate Communications & Sustainability PR och mediarelaterade frågor

Om Entercard

Entercard är ett nordiskt företag som levererar smarta betalnings- och finansieringslösningar till 1,7 miljoner kunder. Entercard grundades 2005 som ett joint venture mellan Swedbank och Barclays Principal Investments Limited. Vi designar och ger ut kreditkort och konsumentlån anpassade efter kundens behov, både i samarbete med banker, organisationer och detaljhandelsföretag, och genom vårt eget konsumentvarumärke re:member. Entercard har 400 anställda i Stockholm, Oslo, Trondheim och Köpenhamn.