Ny snaps från Erik Lallerstedt – Eriks Aquavit

Lagom till jul lanseras Eriks Aquavit som är kryddad med kummin, anis och dill som blandas med de moderna smakerna av citron, rosépeppar och rölleka. Eriks Aquavit är närproducerad på Kvarnholmen i Stockholm och kommer att säljas på tre närliggande Systembolag.

Bara fem kilometer bort från Gondolen produceras Eriks Aquavit. Bakom receptet står Eriks restaurangers egna vd Linus Forsberg som har varit med i hela processen av produktionen. Doften är fruktig med citrus och rosépeppar och ett kryddigt inslag av dill och anis. Smaken är torr, mild med viss kryddighet. Eriks Aquavit välbalanserade kryddning av traditionella och moderna smaker gör att snapsen passar lika bra till julbordet som till midsommar.

- Att jag har varit initiativtagare till denna glädjekälla är för att detta är ett gastronomiskt kulturarv där det i min familj alltid funnits snaps vid varje festtillfälle den förenar oss i sången, glädjen och maten i kombination med gemenskapen, säger Linus Forsberg, vd på Eriks restauranger.

Eriks Aquavit kommer att säljas på tre närliggande Systembolag i Stockholm (Folkungagatan 53, Folkungagatan 101 och Sickla Köpcenter). Snapsen kommer att kosta 249 kr och serveras i 50 cl/flaska.

Familjen Lallerstedt har tidigare år gjort snapsar som Gondolens Special, Gondolens Besk och Erik Lallerstedts Aquavit. Eriks Aquavit är framställd på Kvarholmen i Stockholm av Liquid Services.

För mer information, vänligen kontakta:

Anna Lallerstedt, Eriks restauranger
anna.lallerstedt@eriks.se

Sofie Bachrach, Greatness PR
sofie.bachrach@greatness.se

• eriks aquavit
  • erik lallerstedt
  • lallerstedt
  • aquavit
  • snaps
  • eriks gondolen
  • eriks restauranger

• Stockholm

Tillsammans driver familjen Lallerstedt restaurangerna Gondolen, Eriks Bakficka och Eriks Vinbar. Eriks Restauranger är levande restauranger som är till för många där alla är välkomna, och vi erbjuder svenska traditioner i en klassisk tappning. Där lyxen är given för gästen.

Anna Lallerstedt