CTS Eventim och ERV inleder samarbete

Biljettdistributören CTS Eventim kan nu erbjuda sina kunder en avbeställningsförsäkring som tagits fram i samarbete med försäkringsbolaget ERV.

CTS Eventim Sweden AB säljer biljetter till evenemang som konserter, teater och festivaler och kommer genom samarbetet med ERV även erbjuda en avbeställningsförsäkring i samband med bokning av biljett på www.eventim.se. Vid avbokning ansöker kunderna om ersättning direkt på www.erv.se.

– Idag har ERV och CTS Eventim ett redan väl etablerat samarbete med lokalanpassade produkter i flera andra Europeiska länder. Det gör att vårt svenska samarbete känns väldigt naturligt, säger Christina Karlegran, kommunikationschef på ERV i Sverige.

Avbeställningsförsäkringen ersätter biljetter som måste avbokas på grund av sjukdomar, olycksfall eller andra plötsliga och oförutsedda händelser som exempelvis indragen semester eller inbrott. Försäkringen täcker förutom för evenemangsbiljetten och serviceavgiften även resa, boende och andra komplement som bokats i paketerbjudanden.

– Det är glädjande att kunna erbjuda våra kunder en heltäckande biljettförsäkring som ger pengar tillbaka vid en oförutsedd händelse, säger Lars Aadde, VD på CTS Eventim, och fortsätter: – Detta gör oss förhoppningsvis än mer konkurrenskraftiga i den turbulenta biljettmarknaden som nu råder och jag är övertygad om att både kunder och arrangörer kan se fördelarna med försäkringen.

Christina Karlegran, kommunikationschef ERV, telefon: 08-454 33 20, mobil: 0765-25 33 20, e-post: christina.karlegran@erv.se

Lars Aadde, VD CTS EVENTIM Sweden AB, telefon: 08-556 689 80, epost: lars.aadde@eventim.se