Familjeterapeuterna Syd på the Point, Hyllie

Den 1 januari öppnade Familjeterapeuterna Syd ny mottagning i Skåneregionens kanske mest spektakulära kontorsfastighet just nu - The Point i Hyllie, Malmö.

- Vår  nisch för nya mottagningen är psykosocial företagshälsovård. Vi erbjuder arbetsgivare en möjlighet till snabb, effektiv och professionell hjälp till sina anställda. Kort väntetid ger mindre skador för både anställd och företag, menar Johan Hagström, COO och verksamhetschef på Familjeterapeuterna Syd.

Familjeterapeuterna Syd är en väletablerad aktör inom psykoterapi och familjerådgivning i Skåne och i synnerhet Malmö. Mottagningar finns även i Växjö, Nässjö, Linköping, Göteborg, Partille och sedan några månader tillbaka även i Stockholm. Verksamheten finns även utomlands i Köpenhamn, Fuengirola, Barcelona, London och Morgan Hill.

Utöver individuell-par- och familjeterapi vill Familjeterapeuterna Syd nu även profilera sig mot företagshälsovård. Familjeterapeuterna Syd har sedan tidigare avtal med bland annat Lunds universitet avseende krisstöd för både personal och studenter. Utöver ordinarie behandlingar såsom psykoterapi  via remiss på uppdrag av region Skåne och familjerådgivning via kommunala avtal kommer The Point - mottagningen även erbjuda coachning av anställda och chefer, utbildning och handledning individ och grupp på uppdrag. Företag med sina anställda som arbetar i The Point erbjuds, under det första året, en kraftig öppningsrabatt vid köp av företagspaket som Akut krisstöd

-  Hos oss kommer väntetiden att vara kort, vilket ger mindre skador för både anställd och företag. Det visar sig att en återgång i arbete är möjligt med halva frånvarotiden om insatser sätts in tidigt jämfört med som tyvärr är vanligt idag för långa väntetider till behandling, säger Johan Hagström.

Johan Hagström hoppas även att The Points läge, precis intill Hyllie tågstation, ska attrahera danska företag att nyttja Familjeterapeuterna Syd:s tjänster.

• råd & stöd
  • handledning

Respekt, transparens och glädje är Familjeterapeuterna Syd AB:s ledord. Vårt motto är "Familjens Hälsa är Vårt Uppdrag". Vi utgår ifrån att funktionella relationer till närstående, familj, släkt, vänner och arbetskamrater är grunden för psykisk och fysisk hälsa. Målet med vårt arbete är att skapa förutsättningar till öppenhet och funktionell kommunikation i mellanmänskliga relationer för att på så sätt främja psykisk hälsa.

Charlotte Angel

Skribent Presskontakt