Familjeterapeuterna Syd satsar på företagshälsan i nya The Point i Hyllie, Malmö

Pressmeddelande   •   Jan 06, 2020 09:00 CET

På våning 5 öppnar Familjeterapeuterna Syd:s nya mottagningen för företagshälsovård. Hyllie stationsväg 29, 215 32 Malmö Bild: CableQuick Network Solutions AB

Den 1 januari öppnar Familjeterapeuterna Syd ny mottagning i Skåneregionens kanske mest spektakulära kontorsfastighet just nu - The Point i Hyllie, Malmö.

- Vår  nisch för nya mottagningen är psykosocial företagshälsovård. Vi erbjuder arbetsgivare en möjlighet till snabb, effektiv och professionell hjälp till sina anställda. Kort väntetid ger mindre skador för både anställd och företag, menar Johan Hagström, COO och verksamhetschef på Familjeterapeuterna Syd.

Familjeterapeuterna Syd är en väletablerad aktör inom psykoterapi och familjerådgivning i Skåne och i synnerhet Malmö. Mottagningar finns även i Växjö, Nässjö, Linköping, Göteborg, Partille och sedan några månader tillbaka även i Stockholm. Verksamheten finns även utomlands i Köpenhamn, Fuengirola, Barcelona, London och Morgan Hill.

Utöver individuell-par- och familjeterapi vill Familjeterapeuterna Syd nu även profilera sig mot företagshälsovård. Familjeterapeuterna Syd har sedan tidigare avtal med bland annat Lunds universitet avseende krisstöd för både personal och studenter. Utöver ordinarie behandlingar såsom psykoterapi  via remiss och familjerådgivning via kommunala avtal kommer The Point - mottagningen även erbjuda coachning av anställda och chefer, utbildning och handledning individ och grupp på uppdrag. Företag med sina anställda som arbetar i The Point erbjuds, under det försa året, en kraftig öppningsrabatt vid köp av företagspaket som Akut krisstöd

-  Hos oss kommer väntetiden att vara kort, vilket ger mindre skador för både anställd och företag. Det visar sig att en återgång i arbete är möjligt med halva frånvarotiden om insatser sätts in tidigt jämfört med som tyvärr är vanligt idag för långa väntetider till behandling, säger Johan Hagström.

Johan Hagström hoppas även att The Points läge, precis intill Hyllie tågstation, ska attrahera danska företag att nyttja Familjeterapeuterna Syd:s tjänster.

Kommentarer (0)

Kommentera