Foyen rekryterar jurist från hovrätten

Foyen rekryterar jurist från hovrätten

Foyen Advokatfirma har rekryterat juristen Erika Stjärnström från Göta hovrätt. Erika ingår i advokatfirmans affärsområde för Entreprenad, skriver Foyen i ett pressmeddelande.

Erika kommer närmast från Göta hovrätt där hon fullgjort domarutbildningen. Sedan hon godkänts som hovrättsassessor har hon arbetat på hovrättens administrativa avdelning som administrativ assessor.

• Jag sökte mig till Foyen eftersom Foyen har en stark position på marknaden och är marknadsledande inom entreprenadrätt. Jag ser fram emot att få arbeta med många kompetenta kollegor och att få bidra med min erfarenhet på byrån, säger Erika Stjärnström.

Erikas juridiska bakgrund omfattar även arbete vid Kalmar tingsrätt där hon tjänstgjorde som tingsfiskal samt tingstjänstgöring vid Lunds tingsrätt. Dessförinnan arbetade hon ett år på Foyen advokatfirma i Malmö som biträdande jurist. Erika tillträdde återigen sin tjänst på Foyen den 1 mars.

• Erika har en mycket värdefull juridisk bakgrund med domarutbildning och erfarenhet av att handlägga och döma i mål i allmän domstol. Hennes kompetens stärker oss ytterligare och rekryteringen är ett led i vår satsning att bli Sveriges främsta affärsjuridiska byrå inom projekt- och teknikrelaterad juridik, säger Foyens VD Linnéa Djursén.

Under våren har Foyen även rekryterat biträdande jurist Sara Öwall till affärsområdena Entreprenad och Offentliga affärer. Sara tillträdde sin tjänst på Foyen den 1 mars.

Linnéa Djursén, VD Foyen
073-322 84 22, linnea.djursen@foyen.se

Erik Stjänström, jurist Foyen
072-373 16 33, erika.stjarnstrom@foyen.se

Foyen är en advokatfirma som redan vid starten 1987 mejslade ut tre grundpelare för verksamheten: branschfokus, affärsförståelse samt en absolut spetskompetens inom relevanta rättsområden för våra branscher och det har fallit väl ut. Vi är idag ca 90 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Malmö och Falun.