Helena Hellström Gefwert ny pressekreterare på Friskolornas riksförbund

Helena Hellström Gefwert ny pressekreterare på Friskolornas riksförbund

Friskolornas riksförbund välkomnar Helena Hellström Gefwert som vikarierande pressekreterare det närmsta halvåret. Med Helena stärker förbundet sitt pressarbete i den stundande valrörelsen.

– Det ska bli både spännande och utmanande att få arbeta med en så brännhet fråga som skolfrågan. Kvalitet och valfrihet i förskolan och skolan är något som alla har en åsikt om och det är också en av våra viktigaste framtidsfrågor, säger Helena Hellström Gefwert.

Helena har tidigare arbetat som kommunikatör på Företagarna och som presschef för föreningen Stockholm Pride. Hon har även en bakgrund inom partipolitiken och har arbetat som biträdande borgarrådssekreterare för Miljöpartiet i Stockholms stadshus. Idag är hon sammankallande för Miljöpartiets Jämställdhetskommitté.

– Helenas kompetens och erfarenheter kompletterar oss på ett mycket bra sätt. Hon kommer bli en central person på vårt kansli i den stundande valrörelsen, säger Claes Nyberg, vd för Friskolornas riksförbund.

Helena Hellström Gefwert har redan tillträtt tjänsten.