Länsförsäkringar och Agria klara sponsorer för FEI EM i Ridsport Göteborg 2017

Nyhet   •   Jul 06, 2016 15:29 CEST

Arbetet med sponsorförsäljningen för FEI EM i Ridsport 2017 pågår intensivt och vi kan nu presentera evenemangets första huvudpartner: Länsförsäkringar som går in som sponsor tillsammans med Agria Djurförsäkring.

- Vi kan nu stolt presentera Länsförsäkringar som tillsammans med Agria går in som huvudpartner till evenemanget säger Johan Pagerup, sponsoransvarig för FEI EM i Ridsport 2017. Länsförsäkringar och Agria har lång erfarenhet av engagemang inom ridsporten, bl a är de fortsatt sponsorer i årliga Gothenburg Horse Show, arrangerad av Got Event. Vi ser fram emot ett givande samarbete och ett fantastiskt gemensamt evenemang.

- Ett av målen med evenemanget FEI EM i Ridsport 2017 är att sänka trösklarna tillridsporten och göra det mer tillgängligt för alla ligger helt i linje med vår ambition. Ett mästerskap mitt i Göteborg ger fantastiska förutsättningar för detta, säger Ann Sommer, VD Länsförsäkringar Sak och styrelseordförande i Agria Djurförsäkring.

- EM ger oss en utmärkt plattform för aktiviteter och möten med alla hästvänner,säger Stefan Fur, affärsområdeschef, Häst & Lantbruk på Agria Djurförsäkring.

Kontakt:

Helena Lindqvist, marknadsföringsansvarig FEI EM i Ridsport Göteborg 2017 Tel 0725-41 84 50, helena.lindqvist@goteborg.com

Johan Pagerup, sponsringsansvarig FEI EM I Ridsport Göteborg 2017 Tel 0707-611810, johan.pagerup@gotevent.se

Stefan Fur, affärsområdeschef, Häst & Lantbruk på Agria Djurförsäkring Tel 070-699 53 41, stefan.fur@agria.se

Evenemanget genomförs i nära samverkan mellan Svenska Ridsportförbundet, Got Event AB samt Göteborg & Co.

Den 21-27 augusti 2017 samlas Europas bästa ryttare och kuskar i Göteborg för att göra upp om medaljerna i FEI EM i Ridsport Göteborg 2017. Disciplinerna är hoppning, dressyr, körning fyrspann och paradressyr.

Läs mer på www.gothenburg2017.com

Kommentarer (0)