Först att erbjuda nyckelfärdig solcellsanläggning

DinEl blir först i landet med att erbjuda sina kunder en nyckelfärdig solcellsanläggning för att producera egen el. Det är bara för kunderna att göra sin beställning, så fixar DinEl tillsammans med sin samarbetspartner Nordic Solar en fungerande produktionsanläggning på några veckor.

Dessutom finns ett unikt elavtal hos DinEl anpassat till att göra sin egen el, nämligen EgenEl. Avtalet ger full priskompensation för den överskottsproduktion som sker under perioder.

Det är mer av miljöskäl än ekonomi som motiverar kunder att satsa på solel. Men man får faktiskt el för 0 kronor per kWh när anläggningen väl finns på plats. Solen är en oändlig energikälla men även solcellsanläggningen i sig har minimal miljöpåverkan med sin naturliga råvara kisel. Elproduktionen sker helt tyst, utan rörliga delar och utan att solcellerna förbrukas.

Allt ingår

I det nyckelfärdiga paketet ingår både utrustningen med solcellspanelerna som kan väljas mellan 0,5 och 6 kW samt installationen. Kunden får hjälp både med bidragsansökan och alla kontakter med elnätsföretaget.

- Ambitionen är att göra det enkelt för den miljömedvetna kunden, berättar DinEls Försäljningschef Mikael Jednell, stolt över att vara först i landet med det nyckelfärdiga solcellspaketet. Vi ser det angeläget att driva på utvecklingen mot det hållbara energisystemet, tillägger Mikael.

Jan-Olof Cléve som är installationsansvarig på Nordic Solar tycker DinEl ger sina kunder en unik möjlighet:

- Det helhetskoncept som DinEl erbjuder ligger verkligen i framkant och bör bli mycket attraktivt för alla med intresse för att producera sin egen el.

Frågor besvaras av:

Håkan Andersson, DinEl                              tel 031-34 64 182,  hakan.andersson@dinel.se

Jan-Olov Cléve, Nordic Solar                        tel 070-349 33 64

Göteborg Energi DinEl AB är ett helägt dotterbolag till Göteborg Energi AB. DinEl sysslar med elhandel och har ca 270 000 kunder. Vår vision är att vi med våra kunders hjälp skall utveckla Sveriges bästa elhandelsföretag.