Festival i rörelse

Festival i rörelse

Göteborgs dans- och teaterfestival är tillbaka i augusti med en ny hemvist och festivalcentrum på Stora Teatern. I dag lanseras festivalens nya logotyp, med en form som symboliserar en festival i rörelse.

Det blir en festlig nytändning när festivalen går av stapeln i augusti, under ledning av tre handplockade curatorer. För att markera detta gavs Göteborgsbaserade designbyrån Aoki i uppdrag att stöpa festivalen i en ny form som symboliserar rörelse. Logotypen samverkar med typsnitt och formspråk, för att spegla festivalens position som en av Nordens viktigaste biennaler för scenkonst från hela världen.

Curatorerna Sarah Melin, Catharina Bergil och Johannes Öhman jobbar nu intensivt tillsammans med festivalteamet för att skapa en pulserande, internationell festival på ett tiotal scener i Göteborg med omnejd, under 10 dagar i augusti.

Göteborgs dans- och teaterfestival äger rum 18–27 augusti 2016. Programmet släpps 1 april i samband med lanseringen av festivalens nya hemsida.