Fruktiga nyheter från Daily Greens

Fruktiga nyheter från Daily Greens

Med dagens stressiga livsstil upplever svenskarna att man har ont om tid till att laga och konsumera mat. Därför är behovet kring bra, snabba och goda måltid- samt snackinglösningar stort, något man kan se genom att convenience-kategorierna växer kontinuerligt.

Bristen på tid har Greenfood tagit fäste på vid framtagningen av sina senaste produktlanseringar inom Daily Greens-varumärket. Den 17 november lanseras fyra "frukt-on-the-go-produkter" på ca 400 st 7-Eleven och Pressbyråer runt om i Sverige.

De fyra nyheterna är:

• EXOTISK MIX - Ananas, mango och druvor.
  • ANANAS - Ananas.
  • SUNSHINE - Ananas, apelsin och äpple.
  • TRICOLORE - Honungsmelon, cantaloupemelon och vattenmelon.