Helsingborgs Symfoniorkester utforskar människan, synden och musiken under säsongen 2017/2018

Temat under kommande säsong på Helsingborgs Konserthus är synder. Men vad är en synd? Och vad skulle vi i dag betrakta som dödssynder?

- Vi har iscensatt en säsong där musiken får vara musik, en mångtydig konstform som har koppling till dödssynder, politik och ren och skär njutning. Vi tror att konstmusikens framtid och utveckling ligger i vår och andras förmåga att tolka, omtolka och göra nytt, säger Fredrik Österling, konserthuschef.

Se och hör konserthuschef Fredrik Österling och chefsdirigent Stefan Solyom presentera programmet för Helsingborgs Symfoniorkesters kommande säsong. Klicka här

- Vi spelar självklart fortfarande Beethoven, Brahms och Mozart för att vi tycker att de är fantastiska tonsättare. Men inte heller de är heliga kor, vi vill försöka närma oss dem med en ny blick, för att ge dem mesta möjliga relevans, fortsätter Fredrik Österling.

- Jag är väldigt stolt över vårt första gemensamma säsongsprogram. Det har varit ett intensivt men samtidigt oerhört inspirerande arbete och jag är full av förväntan inför reaktionerna från vår publik, säger chefsdirigent Stefan Solyom.

För mer information:
Fredrik Österling, konserthuschef, 0705-691765