Range Rover och Jaguar – nyheter i Hertz hyrbilsflotta

Pressmeddelande   •   Jun 17, 2013 11:15 CEST

Hertz introducerar två nyheter i hyrbilsflottan – Jaguar XF Sport Brake och Range Rover Sport. Modellerna ingår i konceptet Prestige Collection, som erbjuder de mest exklusiva bilmodellerna i vagnparken.

Hertz Biluthyrning utökar utbudet av bilmodeller i vagnparken, bland annat genom en nylansering av konceptet Prestige Collection i Sverige. Jaguar XF Sport Brake och Range Rover Sport är vårens nyheter i Prestigeflottan. Jaguar XF Sportbrake förenar kombins flexibilitet med stilen hos en kupé och drivs med intelligent stopp-/startteknik som reducerar CO²-utsläppen som produceras vid tomgångskörning. Dieselmotorn i4 Td 163 på 2,2 liter är finjusterad för att ge hög uteffekt och smidig körning. Range Rover Sport är en modern och lyxig SUV med enastående prestanda för optimal körbarhet både på vägen och i terrängen. Den har en unik sekventiell dubbelturbo och en motor med 256 hk. Karossen med energiupptagande krockzoner ger imponerande säkerhet och skydd för de åkande. Sedan tidigare ingår även Volvos modeller XC60, XC70, XC90 och S80 i Prestigeflottan.

– Prestige Collection riktar sig de kunder som är ute efter det där lilla extra när de hyr en bil. Konceptet erbjuder också ett ypperligt tillfälle att testa lite mer exklusiva bilar som Range Rover, Jaguar och Volvos XC-modeller, säger Anders Tärnell, marknadschef på Hertz Biluthyrning.

Det som är specifikt för Hertz olika kollektioner, som Prestige Collection, är att hyrbilskunden är garanterad den bilmodell som bokas. I övriga fall bokas en bilgrupp, som kan bestå av ett flertal olika bilmodeller i liknande storlek och utförande. Vid bokning av en bil ur Prestige Collection ingår också extra service, såsom förtur vid eventuella köer och en genomgång av bilen och dess funktioner.

Prestige Collection finns exklusivt på Hertz biluthyrningskontor vid Arlanda Hyrbilscenter och Vasagatan (Centralstationen Stockholm), Landvetter (Göteborg) och Helsingborg (Bildeve). Åldersgränsen är 28 år för Range Rover och 25 år för övriga modeller. Läs mer på www.hertz.se

Anders Tärnell, marknadschef Hertz, telefon 08-657 30 02, mobil 070-310 83 85, e-post: anders.tarnell@hertz.se

Hertz har hyrt ut bilar sedan 1918. Idag har vi cirka 8 800 uthyrningskontor i 150 länder. I Sverige har vi funnits sedan 1960 och vi kan i dagsläget erbjuda biluthyrning på 220 uthyrningskontor fördelade på 125 orter över hela landet. Hertz i Sverige är franchisetagare till Hertz International och ett företag inom Volvo Personvagnarsfären. För mer information, besök www.hertz.se/omhertz

Kommentarer (1)

Har hyrt mkt på Hertz men aldrig förstått varför XC-modellerna samt S80 är en del av Prestige Collection. Framförallt när de redan erbjuds i den ordinarie vagnparken till hälften av priset och inte erbjuder någon bättre prestanda (fast det omnämns i marknadsföringen). Bokar jag en XC70 t.ex ur ordinarie vagnpark så har jag aldrig vart med om att få en annan bil, om det nu är bilgruppen man hänvisar till och att man är garanterad den bil man bokar. I Sverige finns det ju inga andra bilar än Volvo, så det argumentet håller inte. Jag förstår i t.ex USA där man väldigt sällan får den bil man ser på bild eller liknande. Men som sagt inte i Sverige.
    Ganska intressant hur man ska betala 5000:- för en S80 D5 Summum ur PC medans en likadan bil erbjuds ur ordinarie för 1500:-

- Erik - 2014-02-19 09:26 CET