Lycklig? Vill du få ut mer av livet? Vill du öka din kreativitet?

Johannes Belin, Andreas Bryntesson och Erik Fernholm från Sveriges Akademiska Coacher kommer att hålla en öppen föreläsning utifrån dessa frågeställningar torsdagen den 28 maj kl 17.30-19.00 i sal D107 på Högskolan i Skövde.

Om föreläsningen
I dagens samhälle kan det vara svårt att stanna upp och fundera över sin egen väg. Vi blir ständigt bombarderade av budskap om saker vi borde köpa, vägar som vi borde ta i livet och saker som vi borde göra för att bli lyckliga.

Sanningen är den att vi ofta är ganska dåliga på att förutsäga vad det är som gör oss lyckliga, särskilt i längden. Om det inte är prylar, status och materiellt välstånd - vad är det då?

Föreläsarna kommer att ta upp vad det vetenskapliga området positiv psykologi säger om lycka och hur vi kan bli lyckligare.

Föreläsarna Johannes Belin, Erik Fernholm och Andreas Bryntesson går alla första året på programmet psykologisk coach, men gör denna presentation genom föreningen Sveriges Akademiska Coacher.

Sveriges Akademiska Coacher
Sveriges Akademiska Coacher är en nystartad förening med syfte att tillvarata och inspirera medlemmarnas intresse under och efter utbildningen till psykologisk coach. Vi strävar efter att sprida information om och öka det subjektiva välbefinnandet hos individ, grupp och samhälle genom evidensbaserade metoder. Med hjälp av det nya forskningsområdet positiv psykologi, som utforskar subjektivt välbefinnande arbetar vi för att öka det kognitiva och emotionella välbefinnandet i samhället. Föreningen vill fokusera på det positiva hos människan, vilket bland annat innebär att framhäva människors styrkor och att påverka våra medmänniskor i en positiv riktning till att utvecklas och blomstra.

Mer information kontakta Andreas Bryntesson, tfn 0737-16 54 50