Hultafors kommer med hopfällbar gipsvinkel för proffsen

Hultafors kommer med hopfällbar gipsvinkel för proffsen

Hultafors har tagit ytterligare ett steg för att förenkla vardagen för hantverkarna. Det senaste tillskottet på marknaden är gipsvinkeln PS 120. Verktyget är hopfällbart, vilket gör att det är lätt att transportera och förvara. Lägg därtill att det är stadigt och har flera ställbara lägen/vinklar.

Bara riktiga proffs vet vad proffsen behöver. Därför har hantverkarna varit delaktiga när Hultafors har utvecklat sin nya gipsvinkel PS 120. Verktyget kan beskrivas som funktionellt, smidigt att hantera och stabilt när man skär gipsskivor.

– En viktig funktion är att gipsvinkeln är hopfällbar. Eftersom anslaget inte sticker ut, är det enkelt för användaren att frakta verktyget och det tar mindre plats i bilen, säger Håkan Carlsson, produktchef på Hultafors Group.

Just möjligheten att kunna fälla ihop gipsvinkeln är något som välkomnas av användarna. En av de hantverkare som har testat gipsvinkeln är Mikael Bengtsson, snickare på Skanska. – Gipsvinkeln har verkligen förenklat min vardag eftersom den är så smidig att hantera. Den är enkelt att transportera i bilen och lätt att bära då man förflyttar sig på större byggarbetsplatser. Man behöver inte heller oroa sig för att repa väggar, säger han.

För att underlätta hantverkarnas jobb ytterligare kan anslaget, med ett enkelt handgrepp, ställas i fyra lägen och det finns 21 markerade vinklar. Anslaget kan också vridas åt både höger och vänster. Vredet är greppvänligt och har bra åtdragningsmoment, vilket gör gipsvinkeln pålitlig.

Ett annat viktigt fokusområde vid produktutvecklingen var att verktyget måste ligga stadigt mot underlaget under hela arbetsprocessen. – Många hantverkare har önskat en gipsvikel som inte wobblar. För att möta det behovet har vår produkt en stabil konstruktion och är tillverkad i eloxerad aluminium, vilket är ett spänstigt och tåligt material, säger Håkan Carlsson på Hultafors Group.

Längd: Bladet är 1,20 meter
Gardering: Djupetsad millimeter-gradering
Färg: Aluminiumgrå, vredet och trycket är i rött

För mer information kontakta: Håkan Carlsson, produktchef på Hultafors Group, +46 (0)33 723 74 31, hakan.carlsson@hultaforsgroup.com

För marknadsfrågor kontakta: Jessica Berggren, marknadschef på Hultafors Group Sverige AB, +46 (0)33 23 74 29, +46 (0)70 282 30 41 jessica.berggren@hultaforsgroup.com

Bilder finner du på länken: http://hultaforsgroup.resolutmrm.com
Användarnamn: prhultafors
Lösenord: tools
Klicka på Media Bank/List/ Folders/4.PRESS/ Hultafors Tools

Hultafors Group består av varumärkena Snickers Workwear, Wibe Ladders och Hultafors. Tillsammans bildar de en unik produktfamilj för hantverkare som vill ha produkter de kan lita på. Hultafors Group har 650 anställda och försäljning på över 40 marknader över hela världen. www.hultaforsgoup.com.