Ny hyresöverenskommelse med privat fastighetsvärd i Uppsala

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2016 16:07 CET

Hyresgästföreningen har tecknat en ny överenskommelse med fastighetsbolaget D Carneige (tidigare Graflunds). Enligt överenskommelsen som gäller från den 1 april 2016 höjs hyrorna med i snitt 0,88%.

Trots att Fastighetsägarföreningen strandat förhandlingarna med Hyresgästföreningen i Uppsala fortsätter enskilda bolag att förhandla med Hyresgästföreningen.

- Det är glädjande att fler bolag vill förhandla hyror med oss. Nu hoppas vi att även Fastighetsägarföreningen ska ta sitt ansvar och ge förhandlingarna en ny chans, säger Helena Nordlund, förhandlare på Hyresgästföreningen i Uppsala.

Helena Nordlund, förhandlare, 010 - 459 13 07

Mer läsning angående förhandlingarna
Verkligheten talar ett språk - Fastighetsägarna ett annat
Ny överenskommelse i Uppsala