Iceland Airwaves musikfestival: Första artisterna tillkännagivna

Iceland Airwaves, den popular islänska musikfestivalen har nyligen rapporterat om dom första bekräftade artisterna för 2012 års festival.

Dom nyligen bekräftade artisterna är bl.a. engelska gitarrbandet Django Django. Brooklyn baserade popgruppen Friends, elektroduon Exitmusic och folkmusikern Elena Tonra med hennes duo Daughter.

Iceland Airwaves musikfestival, som hålls det här året mellan den 31:a Oktober och den 4:de November, lockar tusentals besökare från hela världen som inte bara önskar att få uppleva fantastiska, internationella musiktalanger utan även vill uppleva all den kultur och naturliga skönhet som Island har att erbjuda.

Iceland Airwaves har också rapporterat om några av dom islänska grupperna som ska spela som Sóley, Prins Póló, Sykur, Samaris, Úlfur Úlfur, och The Vintage Caravan.

Varje år drar Iceland Airwaves hundratals av musikälskande och partyfolk till Reykjavik till det som tidningen Rolling Stones kallar för “Den hippaste långa helgen på den årliga musikfestivalskalendern”. Under 5 dagar blir Islands huvudstad mer elektrifierad än nånsin med alla dess barer, klubbar och scener som visar lite av världens bästa livemusik.

Och om det inte räcker, som  för sig själv kan skryta med att vara ett perfekt ställe för en musikfestival, så är Reykjavik omgiven av en av dom mest fashinerande och inspirerande landskap i världen och allt inom köravstånd. Så efter att ha upplevt det legendariska nattlivet under festivalen, varför inte besöka några geysirs, vattenfall, lavafält, glasiärer och all den hänförande naturen som Island erbjuder?

Icelandair, huvudsponsor av festivalen, erbjuder ett “Iceland Airwaves” paket som innehåller flygbiljetten och ett festivalpass som ger dig tillgång till alla evenemang. Mot en rimlig kostnad, kan hotel & logi bli inkluderad.

För mer information om flyg till Island och Iceland Airwaves, besök www.icelandair.se.