Tidigare Storvretakaptenen provspelar med IKSU innebandy

IKSU innebandy har inlett en ny säsong i kampen om SM-guldet. Laget kommer i minst två månader framåt att få förstärkning av den tidigare mångåriga kaptenen för Storvreta IBK, Amanda Gezelius.
- Jag blev antagen till läkarprogrammet här uppe i Umeå och bestämde mig nästan direkt att jag skulle flytta hit. Umeå var ett av mina förstaalternativ också eftersom att det är en innebandystad, säger hon.

26-åriga Gezelius har varit Storvreta trogen hela sitt liv. Nu väntar en ny utmaning hos mesta mästarna, IKSU.
- Att jag fick möjligheten att träna med IKSU var ett extremt stort plus och en bra utmaning. Jag vill komma in i träningen ordentligt och också såklart tempot. Det är skillnad på Allsvenskan och SSL vilket kräver rappare beslut och inte så mycket tveksamheter. Jag hoppas att jag växer in i det mer och mer de närmsta veckorna.

Enligt klubbchef Jocke Sjöström är Gezelius en spelare som SSL-publiken borde ha fått se spela för längesen.
- Amanda är en fysiskt stark back med bra passningsspel som även kommer bidra i offensiven när hon kommit in i tempot. Hon är en spelare. som vi hade sett i SSL för många år sedan om det inte hade varit för hennes hjärta för Storvreta. Hon är målmedveten och extremt fokuserad i allt hon gör så det ska bli spännande att se vad hon kommer uträtta hos oss.

• umeå
  • iksu