Lena von Segebaden, inköpschef och Helena Leach Squire, kreativ chef

Indiska rekryterar ny inköpschef och kreativ chef

Indiska anställer Lena von Segebaden och Helena Leach Squire som inköpschef samt kreativ chef. De har båda gedigen erfarenhet från retailbranschen och kommer i sina roller arbeta med alla delar i Indiskas sortiment och att fortsätta stärka varumärket. Både Lena och Helena kommer även ingå i ledningsgruppen.

- Förmågan att hitta kompetenta ledare och medarbetare är helt avgörande för Indiskas fortsatta förändringsresa. Jag är stolt över att vi har lyckats rekrytera både Lena och Helena och efter bara några veckor tillsammans känner jag redan att vi kommer bli ett riktigt starkt team, säger Karin Lindahl, VD Indiska.

Som ny inköpschef tillträder Lena von Segebaden. Lena har gedigen erfarenhet inom inköp och produktion. Hon kommer senast från Lexington Company AB, där hon varit affärsområdeschef för kläder. Under hennes tid ökade klädernas omsättning kraftigt, med klart förbättrade marginaler.

- Indiska är ett starkt varumärke med en unik position som jag följt på håll under flera års tid. Jag ser stor potential i både mode och heminredningen och ser fram emot att fortsätta arbetet med att stärka relationerna i leverantörsledet samt att tillsammans med alla kompetenta medarbetare fortsätta förvalta och förnya sortimentet med kund i fokus, säger Lena von Segebaden.

Helena Leach Squire kliver in som kreativ chef, hon kommer tillsammans med inköp- och marknadsavdelningen fortsätta arbetet med att stärka Indiskas varumärke. Under de senaste åren har Helena utvecklat framgångsrika design- och varumärkesupplevelser för märken som littala, Helly Hansen, Casall och Buster + Punch.

- Indiska, för mig, representerar ett etablerat livsstilsvarumärke som skiljer sig från mängden genom sitt unika ursprung. För att befästa vår särskiljning behöver vi dock bli ännu tydligare som varumärke. Det är den utmaningen jag ser fram emot, att få kristallisera unikiteten, vårt uttryck och sätt att nå ut till vår målgrupp, kommenterar Helena.

Lena och Helena tillträdde sina tjänster på Indiska under tredje kvartalet 2018.

Matilda Agné, presskontakt Indiska
Mail: matilda.agne@indiska.se