Prisjakt: Inet vinner Årets nätbutik 2013

Datorhandlaren Inet vinner för fjärde året i rad utmärkelsen när Prisjakts medlemmar utser Årets bästa nätbutik 2013.

Det är otroligt skönt att få ett kvitto på att våra kunder är nöjda med oss, något vi är stolta över och som motiverar oss att fortsätta ge kunderna ännu bättre service, säger Erik Wickman, vd för Inet.

Datorhandlaren Inet är omskriven för sin goda service och har de senaste åren vunnit flera olika utmärkelser som bästa datorbutik. Nu vinner Inet för fjärde året i rad Prisjakts omröstning om Årets nätbutik 2013.

– Prisjakts utmärkelse betyder väldigt mycket, konkurrensen är stenhård mot betydligt större företag i flera olika branscher som både har brett sortiment och bra kundservice. Vår framgång bygger främst på att vi har en nära dialog med dator- och spelentusiaster som är vår främsta kundgrupp, säger Erik Wickman.

Prisjakts motivering lyder: ”Återigen har Inet gått hem med segern. Butiken vet hur man bäst håller igång trogna kunder som i sin tur gärna visar sin uppskattning. Inet har genom kunnig personal och brett utbud kunnat leverera en service i absolut toppklass.”

– På Prisjakt har vi en grupp kärnanvändare som har ett stort teknikintresse och gärna bygger egna datorer vilket kan vara en av orsakerna till Inets popularitet. De satsar stenhårt på sin nätbutik och  har dessutom fysisk närvaro i storstäderna där kunder kan möta personalen. Inet lyckas hålla engagemanget uppe hos sina kunder och det är av största vikt, säger Carl Vult von Steyern, försäljningschef för Prisjakt.

Tävlingen Årets nätbutik bygger dels på en nomineringsfas med höga kvalitetskrav samt en final med stor konkurrens där bara de allra bästa segrar.

– Målet är att behålla titeln framöver även om konkurrensen har hårdnat, många företag börjar förstå vikten av att ge god kundservice. Jag och alla mina duktiga medarbetare kommer fira på årets julfest i helgen, säger Erik Wickman, vd för Inet.

• priser och utmärkelser

Inet säljer datorer, komponenter och datortillbehör till privatpersoner och företag i Sverige via webbshop och butiker belägna i Göteborg, Malmö, Stockholm och Uddevalla. Verksamheten startades år 2000, omsätter 500 miljoner kronor och har idag omkring 60 välutbildade och lyhörda medarbetare. Huvudkontoret ligger i Sisjön i Göteborg. Inet blev år 2012 utnämnd till Årets Datorbutik av Sweclockers.com, Årets Nätbutik 2013 av Prisjakt och Årets e-handlare 2013 av Pricerunner. www.inet.se