Daglig vintertrafik på Inlandsbanan Östersund - Mora ToR börjar 21 december.

Vintertrafik på Inlandsbanan startar 21 december

För sjunde vintern erbjuds daglig tågförbindelse mellan Östersund och Mora tur och retur på Inlandsbanan. Som tidigare år kommer det finnas transferbussar från Röjan vidare till fjälldestinationerna.

Starten för vintertrafiken med Snötåget är 21 december 2018 och kommer pågå till och med 28 april 2019.

– Det är stor efterfrågan på persontrafik på Inlandsbanan och generellt sett har fler fått upp ögonen för att resa med tåg för att det är ett säkert, bekvämt och hållbart resealternativ. Det motiverar beslutet om att bedriva trafik även den kommande vintern, säger Peter Ekholm.

Anslutande busstrafik med Snöpendeln från och till Röjan, för transfer till Vemdalsfjällen med skidorterna Vemdalen, Klövsjö och Storhogna kommer att finnas.

Tidtabellen skapar möjligheter att koppla ihop resan längs Inlandsbanan i Mora med avgående och ankommande tåg till Stockholm och Göteborg.

Bokning görs via resrobot.se och sj.se och kommer att vara bokningsbara inom cirka en vecka. Busstransfer kommer också att kunna förbokas. Som tidigare kommer tidtabellen i Mora vara anpassad till avgående och ankommande tåg till/från Stockholm och Göteborg.

Tidtabell och övrig information kommer att läggas upp på inlandsbanan.se i samband med att bokningen öppnar.

Peter Ekholm, vd Inlandsbanan AB, 070 – 241 53 16, peter.ekholm@inlandsbanan.se