Påskrecept enligt Itrims Handflatemetod

Vi på Itrim vill inspirera till goda och nyttiga val av mat och bjuder därför på en pdf med härliga recept som passar särskilt bra under påskhelgen. Dessutom visar vi hur du storleksbedömer din portion enligt Itrims Handflatemetod. Glad påsk!

För många är påsken en utmanande helg vad gäller mat och dryck, frestelserna är många, men med rätt strategi klarar du helgen utan problem. Här kommer några tips som hjälper dig på vägen:

• Se till att det finns hälsosamma alternativ på påskbordet. Välj det du verkligen vill ha, ät långsamt och njut med alla sinnen av det du äter.

• Ät lagom mycket. Använd dig av Itrims Handflatemetod för att storleksbedöma din portion. Lär dig om Handflatemetoden på http://www.itrim.se/Handflatemetoden

• Undvik att bli stående vid buffébordet - lägg upp dina väl utvalda favoriter på tallriken och mingla runt i stället. Det är både trevligt och socialt.

•  Ät regelbundna måltider så minskar risken att du överäter när du väl sitter till bords.

• Välj en "undantagsdag" om du är viktstabil, och unna dig lite extra just denna dag. Tänk: allt är tillåtet men inte alltid - och inte hur mycket som helst.

• Tänk på att alkohol både innehåller mycket energi och tenderar att få oss tappa räkningen på hur mycket vi har stoppat i oss.

• Planera, och prioritera, in ordentligt med motion under helgen. All rörelse räknas; träna på Itrim, plantera vårlökar, damma av cykeln, dansa runt elden, flyg till Blåkulla...

För mer information kontakta Sofia Heurlin, informationsansvarig, sofia.heurlin@itrim.se eller 070-7263301.

Itrim Sverige AB, etablerat 2003, är en svensk viktminskningskedja som genom individuell rådgivning och gruppträffar hjälper människor till ett lättare och friskare liv. Itrim utsågs nyligen till "Årets franchisekedja i Sverige 2011" av Svenska franchise. Itrimprogrammet bygger på forskning och på Livsmedelsverkets rekommendationer. En vetenskaplig studie av Itrims viktminskningsresultat visar att kunderna i snitt går ner 10,8 kilo med en midjereduktion på 11,8 cm under de tio första veckorna och att 74% fullföljer första året med bibehållna resultat. Kunder som fullföljer programmets andra år förlorar i snitt 12,3 kilo och 14,1 cm. Dessa resultat gör Itrim världsledande inom varaktig viktminskning.

• Friskvård

• handflatemetoden