Svensk viktminskning på export – idag öppnar Itrim i USA

Idag tar ännu ett svenskt framgångskoncept steget över Atlanten! Sedan starten 2003 har Itrim hjälpt tiotusentals svenskar att gå ner i vikt en gång för alla och nu är man redo att ta sig ann den amerikanska marknaden. Itrims första center i USA ligger centralt placerat i Lafayette i San Francisco Bay Area.

VD för Itrim USA är Jill Kinney som är en förgrundsperson inom friskvårdsbranschen i USA, där hon bland annat startat och drivit över 100 friskvårdsanläggningar, både i egen regi och på företag som Google och Microsoft. Hon är mycket imponerad av Itrims viktminskningskoncept.

- Jag har arbetat inom friskvårdsbranschen under 25 år och det finns inget liknande på den amerikanska marknaden. Itrim är ingen quick-fix utan ett långsiktigt beteendeförändringsprogram och den vetenskapliga grunden ger hög trovärdighet. Intresset för Itrim är enormt och redan innan öppning hade vi över 1000 intresseanmälningar. Vi räknar med att växa snabbt under de närmaste åren, säger Jill Kinney, VD Itrim USA.

Under uppstarten finns personal från Itrim i Sverige på plats, både för att lära sina amerikanska kollegor om Itrim, men också för att lära sig hur Itrim tas emot på en annan marknad än den svenska. Itrimprogrammet har utvecklats fram under de senaste nio åren och Itrim US är en närmast identisk kopia av det svenska konceptet.

- Övervikt och fetma är ett globalt problem. Ända sedan vi grundade Itrim har vi haft siktet inställt internationellt och vi har alltid arbetat för att kunna erbjuda våra kunder världens bästa viktminskningsresultat. Att vi nu öppnat första centret i USA är en stor milstolpe på vår resa och ytterligare ett litet steg närmare vår dröm, säger Martin Anderlind, VD Itrim Sverige.

Byggandet av ett andra Itrim-center i San Francisco är i full gång och beräknas öppna i San Ramon i oktober

Bildtext:
Utsidan av det nybyggda Itrim-centret i Lafayette, San Francisco Bay Area.

Om Jill Kinney:
Jill Kinney öppnade den första Club One anläggningen 1991. Idag finns det över 100 st Club One, både i form av egna anläggningar och som anläggningar på företag som Google och Microsoft m.fl. Jill lägger idag all sin tid på att utveckla Itrim i USA.

För mer information kontakta Martin Anderlind, VD Itrim Sverige AB, på 073 3996611, martin.anderlind@itrim.se eller Sofia Heurlin, informationsansvarig på 0707263301.

Jill Kinney nås på jill.kinney@itrim.us

• Företagsinformation

• itrim usa
  • martin anderlind
  • jill kinney
  • svenskt viktminskningskoncept
  • varaktig viktminskning

Itrim Sverige AB, etablerat 2003, är ett svenskt företag som hjälper människor att gå ner i vikt en gång för alla. Viktminskningsprogrammet baseras på ledande internationell forskning och utvecklas kontinuerligt i takt med att ny kunskap genereras. De första veckorna fokuseras på själva viktminskningen och därefter på att arbeta in livsstilsförändringarna. En vetenskaplig studie visar att kunderna i snitt går ner 10,9 kilo med en midjereduktion på 11,8 cm efter ett år och att hela 79% fullföljer första året. De som fortsätter Itrimprogrammets andra år förlorar i snitt 12,3 kilo och 14,1 cm i midjemått. Dessa resultat gör Itrim världsledande inom varaktig viktminskning. Itrim är ett sk Gasellföretag och utsågs i april 2012 till "Årets franchisekedja i Sverige" av Svensk Franchise.

www.itrim.se, www.itrim.us